شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۱

«نامه‌ای حساس از تهران»؛ روایت مهمترین روزنامه اتریش از نامه آقا

سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 460182
روزنامه اتریشی «دی پرسه»‌ پس از توزیع نامه رهبر معظم انقلاب در دبیرستان‌ها‌، تشکل‌های دانشجویی و احزاب اروپا، به انعکاس این نامه و انتشار گزارشی تحلیلی از آن پرداخت.
«نامه‌ای حساس از تهران»؛ روایت مهمترین روزنامه اتریش از نامه آقا
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ هفته گذشته نامه دوم رهبر انقلاب خطاب به جوانان غرب در دبیرستان‌ها، تشکل‌های دانشجویی و احزاب در بسیاری از کشورهای اروپایی توزیع شد.

پس از این اقدام مطبوعات و خبرگزاری‌های اتریش نیز نسبت به این نامه واکنش نشان دادند،‌ یکی از مهمترین این واکنش‌ها گزارش روزنامه «دی پرسه» مهمترین روزنامه اتریش است.

این روزنامه در مطلبی با عنوان «نامه‌ای حساس از تهران» به بررسی نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی بعد از حملات تروریستی پاریس پرداخت،‌ در بخشی از این گزارش آمده است: «رهبر انقلاب اسلامی در یک نامه که خطاب به جوانان اتریشی نیز بود حملات تروریستی پاریس را محکوم می‌کند. این اتفاق که رهبر ایران آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به جوانان غربی نامه بنویسد، واقعه‌ای نیست که هر روز اتفاق بیفتد. اما حالا وی به خاطر حملات تروریستی پاریس آنگونه که ایرانی‌ها اعلام کردند این کار را انجام داده است؛ این نامه خطاب به همه جوانان در کشورهای غربی نوشته شده است.»


این روزنامه اتریشی در بخش دیگری از این گزارش به بخشی از نامه رهبر انقلاب اشاره و می‌نویسد:‌ «رهبر انقلاب همچنین از نامه‌اش در این راستا استفاده کرد تا به سیاست‌های آمریکا و اسرائیل انتقاد وارد کند. به گفته رهبر انقلاب ایران ماهیت متناقض سیاست غرب همچنین در حمایت از تروریسم دولتی اسرائیل دیده می‌شود. مردم ستم دیده فلسطین بیش از ۶۰ سال است که بدترین نوع تروریسم را تجربه می‌کنند. اگر مردم اروپا اکنون چند روزی در خانه‌های خود پناه می‌گیرند و از حضور در مجامع و مراکز پرجمعیت پرهیز می‌کنند، یک خانواده فلسطینی ده‌ها سال است که حتی در خانه خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم صهیونیستی در امان نیست. امروزه چه نوع خشونتی را می‌توان از نظر شدت قساوت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی مقایسه کرد.»

«دی پرسه» در کنار روزنامه «استاندارد» یکی از مهمترین روزنامه‌های مستقل حوزه آلمانی زبان به شمار می‌رود و بنابر برداشت‌هایی عمومی گرایش‌های محافظه‌کارانه دارد.

پیش از این نیز در غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب وین نامه اول رهبر انقلاب توزیع شده بود،‌ که با استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان مواجه و موجب برانگیختن بحث‌های فکری گوناگون شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
واقعا در کشوری که رهبرش تا این پایه اندیشمند است وجون خورشیدی می درخشد کار بقیه مسئولین خیلی سخت می شوند جون هرچه دلربایی می کنند عملا ثمری ندارد.
دلم برای روحانی بیچاره می سوزد. چون هر قدمی از رهبر دور شود مثل ستاره ای است که خود را از نور خورشید محروم کرده و هما کورسوی سابق را هم نخواهد داشت.
به ایشان و همه مسئولین.. توصیه می کنم ولایتمدار باشند تا مردم حداقل آن ها را ببینند. درخشش پیش کششان!