يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

مشعل: رهبران فتح به انتفاضه بپیوندند

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 459961
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) طی اظهاراتی انتفاضه را دستاوردی برای همه برشمرد و خواستار پیوستن رهبران جنبش فتح به انتفاضه قدس و همراهی با انتفاضه کنندگان شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، خالد مشعل در گفت‌وگویی در برنامه «لقاء خاص» (دیدار ویژه) که از شبکه ماهواره ای الجزیره پخش شد، تاکید کرد که خون شهدا در اراضی فلسطین طرح صهیونیست ها برای تقسیم بندی مسجد الاقصی را ناکام گذاشت.

وی همچنین به اسرای در بند زندان های رژیم صهیونیستی درود فرستاد و متعهد شد که بزودی آنها را به خانه های خود و به آغوش خانواده هایشان بازمی گردانند.

مشعل همچنین گروه های فلسطینی را به پیوستن به انتفاضه قدس فراخواند و افزود: از برادرانم در جنبش فتح می خواهم که در کنار همه گروه ها به انتفاضه بپیوندد، این انتفاضه دستاورد همه است و به تصمیم و همراهی رهبران فلسطینی نیاز دارد.

مشعل اظهار داشت که انتفاضه قدس امروز از شک و تردید برخی طرف ها برای پیوستن به آن و رهبری این انتفاضه رنج می برد.

وی اشاره کرد که این انتفاضه و حماسه ای که شاهد آن هستیم باعث شد قضیه فلسطین با وجود همه مشکلات بار دیگر در صحنه بین المللی و منطقه ای در کانون توجه قرار گیرد.

مشعل تاکید کرد که هدف از این انتفاضه مهار کردن شهرک نشینان، حمایت از مسجد الاقصی، بازگرداندن اعتبار به قضیه فلسطین، ضربه زدن به امنیت اسرائیل و در نهایت بیرون راندن اشغالگران و شهرک نشنیان از کرانه باختری است و این انتفاضه توانست دستاورد عظیمی را کسب کند و عملیات های زیر گرفتن با خودرو و حمله با سلاح سرد رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخت.

مشعل افزود که آنچه در فلسطین رخ می دهد یک انتفاضه حقیقی در پاسخ به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین اظهار داشت که در ابتدای انتفاضه با محمود عباس (ابومازن) تماس تلفنی برقرار کرده و به وی گفته است که این استراتژی ماست و ما با اهداف آن موافق هستیم.

وی همچنین گفت که این یک لحظه تاریخی است و بایستی از این انتفاضه بهره برد و این انتفاضه به حمایت و پشتیبانی رهبران فلسطینی نیاز دارد.

مشعل در ادامه با اشاره به اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه در صورت استمرار اوضاع امنیتی کنونی تشکیلات خودگردان فرو خواهد پاشید، تاکید کرد که این اظهارات کذب است و انتفاضه کنونی یک فرصت استثنائی است و رهبران فلسطینی باید از آن بهره ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک کلمه هم از مادر عروس بشنوید
این آقا مشعل حالش خوبه؟؟