شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

کاهش ۵۰ درصدی قاچاق خروجی از کشور

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 459864
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش ۵۰ درصدی حجم قاچاق خروجی از کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حبیب الله حقیقی در نشست مشترک روابط عمومی های دستگاه های اجرایی کشور گفت: در حوزه قاچاق با اقدامات انجام شده میزان قاچاق خروجی و ورودی به میزان قابل ملاحظه ای نسبت به سال ۹۱ کاهش داشته است.

وی، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را عمل به اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی در دو بخش دورن زا و برون زا قابل بررسی است. عامل دورن زا براساس نگاه به تولید داخلی و برون زا بر اساس صادرات محوری است.

حقیقی به مشکلات قاچاق در حوزه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بیکاری و مشکلات معیشتی مترتب به آن در سطح جامعه نتیجه قاچاق است.

به گفته وی، براساس برآوردهای به عمل آمده به ازای هر یک میلیارد دلار امکان ایجاد صد هزار شغل در کشور ممکن خواهد شد که با توجه به حجم ۲۰ میلیارد دلاری قاچاق در کشور می توان انتظار داشت با ریشه کن شدن آن ۲ میلیون شغل پایدار ایجاد شود.

وی، تغییر سبک زندگی و ترویج مدگرایی را از مشکلات قاچاق در حوزه فرهنگ اعلام کرد و افزود: رفع معضل قاچاق نیاز به اقدامات فراگیر و مبارزات گسترده دارد.

حقیقی با اشاره به توقف رشد قاچاق در سال ۹۳ و کاهش ۵۰ درصدی قاچاق خروجی در کشور گفت: موفقیتهای به دست آمده در این زمینه حاصل اقدامات جمعی دستگاه های مرتبط در این زمینه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
... کاهش ۵۰ درصدی قاچاق خروجی ز کشور ... و احتمالا افزایش 50 درصدر قاچاق ورودی به کشور