سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

بودجه آمریکا خرج امنیت اروپا خواهد شد

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 459855
پنتاگون اعلام کرده است که در سال آینده میلادی قصد دارد بودجه نظامی خود را در عملیات موسوم به امنیت اروپایی افزایش دهد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از اسپوتنیک خبر داد، پنتاگون اعلام کرده است که قصد دارد بودجه نظامی خود در کشورهای اروپایی در واکنش به اقدامات نظامی اخیر روسیه در شرق این قاره افزایش دهد.

مایک مک کورد یک مقام ارشد منابع مالی در پنتاگون با اعلام این خبر گفت بودجه نظامی آمریکا در اروپا تحت عنوان عملیات امنیت اروپایی (ERI) در سال ۲۰۱۶ به میزان قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داشت.

وی از میزان دقیق افزایش بودجه پنتاگون در کشورهای اروپایی اطلاعاتی ارائه نکرد. روزنامه فایننشال تایمز نوشت این افزایش بودجه احتمالاً در واکنش به اقدامات روسیه در حمایت از جدایی طلبان اکراین و امنیت کشورهای متحد آمریکا در اروپا صورت گرفته است.

برایان مک کوئن معاون وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کنگره گفته بود افزایش بودجه نظامی آمریکا در اروپا به خاطر تاسیسات موشکی به کار گرفته شده توسط روسیه در شرق این قاره خواهد بود.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز پیش از این اعلام کرده بود این کشور قصد دارد از تجهیزات نظامی پیشرفته مثل سیستم های جنگ الکترونیک و لیزر برای مقابله با تحرکات مربوطه روسیه استفاده کند.

قرار است میزان بودجه پنتاگون در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ به کنگره ارائه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *