سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

عامل چند درصد طلاق ها اعتیاد است؟

يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 459688
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر تقویت بنیان خانواده گفت: با ورود فضای مجازی ساختار خانواده‌ها به‌سوی فردگرایی پیش می‌رود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شهین‌دخت مولاوردی ظهر امروز در نشستی با حضور اساتید گروه روانشناسی دانشگاه خلیج‌فارس و با موضوع هم‌اندیشی امور زنان و خانواده اظهار داشت: همه ما به دنبال راهکاری برای برون‌رفت از این وضعیت هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه در دنیا راهکارهای مختلفی موردتوجه قرار گرفته‌اند تأکید کرد: ما تلاش داریم رویکرد ما نه ‌تنها درمان‌گر و به شکل یک مسکن، بلکه بیشتر رویکردی سلامت‌نگر و پیشگیرانه باشد.

مولاوردی با بیان اینکه ما اعتقادی به مبحث فروپاشی خانواده در ایران نداریم و خانواده‌ها همچنان هسته و قوام اصلی اجتماعی را به خود اختصاص می‌دهند، بیان داشت: به‌جای پنهان‌کاری و سرپوش گذاشتن بر حقایق موجود، پرداختن و صحبت کردن درباره آسیب‌های اجتماعی سبب جلب مشارکت عمومی می‌شود.

وی افزود: بسیاری از این آسیب‌های اجتماعی چندوجهی هستند و نمی‌توان با یک راهکار منفرد و ثابت ‌قدم‌های قاطعی در رفع آن‌ها برداشت.

مولاوردی با اشاره به اینکه اعتیاد عامل ۵۵ درصد از موارد طلاق در سال‌های گذشته بوده و فقر اقتصادی نیز متأسفانه زمینه دیگری در این مورد بوده است گفت: ظهور فضای مجازی و دو فضایی شدن خانواده‌ها را می‌باید به‌صورت جدی در نظر گرفت.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با ورود فضای مجازی ساختار خانواده‌ها به‌سوی فردگرایی پیش می‌رود.

مولاوردی با اشاره به نشستی که در حدود یک ماه پیش در حضور مقام معظم رهبری داشته‌اند تأکید کرد: روند صعودی آسیب‌های اجتماعی بیانگر این است که سیاست خاصی در دستور کار دولت‌های گذشته در این زمینه وجود نداشته است و متأسفانه بیشتر تماشاچی این وضعیت بوده‌اند.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خویش به طرح‌های استانی همچون طرح امید اجتماعی در بوشهر اشاره کرد و افزود: با اجرایی شدن این‌گونه طرح‌ها در استان‌های هدف و تقویت نقاط قوت آن‌ها و برطرف کردن نقاط ضعف آن‌ها بتوان آن‌ها را به‌صورت طرح‌های جامع و ملی در سطح کشور اجرا کرد.

همچنین وی به تقویت ستاد ملی زن و خانواده به‌عنوان یکی دیگر از راهکارهای بهبود و رفع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: فرا قوه‌ای بودن این ستاد که با حضور نمایندگان قوه قضائیه و مقننه در کنار دولت شکل می‌گیرد ظرفیت بسیاری خوبی را برای آن فراهم کرده و این ستاد با اولویت پایداری خانواده در حال آغاز اجرایی کردن برنامه‌های خویش است.

مولاوردی با اشاره به برنامه ششم توسعه که در آن سعی شده برخلاف برنامه پنجم از کلی‌گویی و ابهامات موجود در آن پرهیز شود، اضافه کرد: در برنامه ششم اطلس وضعیت زنان و خانواده را به‌صورت نقطه‌به‌نقطه به دست آورده‌ایم و سعی داریم تا برنامه‌ای متناسب با فرهنگ‌های بومی هر نقطه از کشور بر رفع آسیب‌های اجتماعی پیاده‌سازی کنیم.

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا از موازی‌کاری در حوزه خانواده نظیر آسیب‌های اجتماعی و زنان سرپرست خانوار پرهیز شود.

مولاوردی بیان داشت: الزامی بودن آموزش قبل از ازدواج، بیمه مشاوره خانواده، توانمندسازی تک‌تک اعضای خانواده و نه‌تنها زنان و هم‌چنین مبحث وکیل خانواده را از دیگر راهکارهای بهبود وضعیت بهداشت روانی و اجتماعی جامعه و تحکیم بنیان خانواده برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *