جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

ریه تنفسی تهران تقویت می شود

يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 459667
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای عملیات بیابان‌زدایی و مقابله با پدیده گرد و غبار در ۷۰۰ هکتار از اراضی بیابانی جنوب غربی پایتخت خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی کیان با بیان اینکه بنابر مطالعات انجام شده منشاء بخشی از گرد وغبار شهر تهران از جنوب غربی استان و منطقه ملارد است، گفت: به منظور کنترل کانون‌های گرد و غبار در این منطقه و بهره‌مندی از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، برنامه نهال‌کاری در سطح ۷۰۰ هکتار در محدوده اجرایی طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن(مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی) و با اعتباری بالغ بر۶۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: این همکاری مشترک در قالب تفاهم نامه تنظیمی با این ستاد و در چارچوب برنامه اقدام ملی مقابله با بیابان زایی، تعدیل اثرات خشکسالی و مقابله با آثار زیان‌بار گردوغبار به مرحله اجرا درآمده که با این اقدام ضمن کنترل بخشی از گردوغبار، زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال در بین جوامع محلی و ارتقای سطح دانش و آگاهی آحاد جامعه نسبت به فرهنگ منابع طبیعی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اقدامات لازم برای آماده سازی عملیات نهالکاری از قبیل چاله زنی، تامین نهال، کود و همچنین منابع آب به منظور آبیاری در حال انجام است، ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است در دهه فجر امسال و با مساعد شدن شرایط محیطی عملیات کاشت نهال آغاز و تا پایان اسفند ماه به پایان برسد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اظهار داشت: در منطقه یاد شده نهال‌های تاغ و آتریپلکس کاشته خواهد شد و براساس تفاهم نامه تنظیمی پس از نهال‌کاری، آبیاری و مراقبت نیز انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *