چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

نفت اوپک ۳۷ دلاری شد

جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 459323
قیمت سبد نفتی اوپک در معاملات روز گذشته ۵۷ سنت کاهش یافت و به ۳۷ دلار و ۸۹ سنت رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دبیرخانه اوپک قیمت سبد نفتی این سازمان در معاملات روز گذشته، پنج شنبه را ۳۷ دلار و ۸۹ سنت اعلام کرد.

قیمت نفت اوپک در این روز نسبت به روز قبل از آن ۵۷ سنت کاهش داشته است. در روز چهارشنبه قیمت سبد نفتی اوپک ۳۸ دلار و ۴۶ سنت اعلام شده بود.

سبد نفتی اوپک از سال گذشته تاکنون ۳۵ درصد افت قیمت داشته است. در دسامبر سال ۲۰۱۴ هر بشکه نفت اوپک در برابر ۵۹ دلار معامله می شد که این رقم با کاهش ۲۱ دلاری به کمتر از ۳۸ دلار در دسامبر سال جاری رسیده است.

افت ۳۵ درصدی قیمت نفت اوپک در حالی است که وزرای نفت کشورهای عضو این سازمان امروز در وین تشکیل جلسه داده اند تا راهی را برای حمایت از قیمت ها بیابند. در عین حال تحلیلگران پیش بینی می کنند نشست اوپک نتیجه ملموسی برای کمک به قیمت نفت نداشته باشد.

سبد نفتی اوپک متوسط قیمت نفت ۱۲ عضو این سازمان را دربرمی گیرد که عبارتند از ایران، عربستان، قطر، امارات، کویت، الجزایر، ونزوئلا،‌ لیبی،‌آنگولا،‌ اکوادور، نیجریه و عراق.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *