دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تمجیدهای مقام سابق لبنانی از رکن آبادی

پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب: 459222
عدنان منصور وزیر خارجه سابق لبنان گفت: رکن آبادی پل ارتباطی بین همه بود و بهترین نماینده برای ایران و منعکس کننده چهره متمدن این کشور بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مراسم یادبود مرحوم غضنفر رکن آبادی سفیر سابق کشورمان در لبنان با حضور محمد فتحعلی سفیر کشورمان و جمعی از شخصیت‌های سیاسی و حزبی لبنان برگزار شد.

عدنان منصور وزیر خارجه سابق لبنان طی سخنانی در این مراسم گفت: آشنایی من با رکن آبادی به زمان اولین سفر من به تهران برای آغاز به کار به عنوان سفیر لبنان در ایران بر می گردد.

وی ضمن تمجید از دیپلماسی عالی و مسئولانه سفیر سابق کشورمان در لبنان تاکید کرد که رکن آبادی حامی مقاومت در لبنان و فلسطین و طرفدار حق اعراب در مبارزه با رژیم صهیونیستی بود.

وزیر خارجه سابق لبنان افزود: رکن آبادی پل ارتباطی بین همه بود و بهترین نماینده برای ایران و منعکس کننده چهره متمدن این کشور بود.

محمد فتحعلی سفیر کشورمان نیز طی سخنانی در این مراسم از سهل انگاری و بی مسئولیتی مقامات سعودی در برگزاری مراسم حج انتقاد کرد و گفت ما باید ابعاد مختلف پرونده فاجعه منا را تا آخر پیگیری کنیم.

وی افزود: رکن آبادی در همه مسائل عادل و بر حق در رأس آن فلسطین و مقاومت لبنان یاری دهنده بود.

شیخ احمد الزین رئیس مجمع علمای لبنان نیز طی سخنانی در مراسم یادبود زنده یاد رکن آبادی گفت: به سفیر ایران و ملت ایران و امام سید علی خامنه ای رهبری ایران شهادت سفیر ما دکتر غضنفر رکن آبادی را صمیمانه تسلیت می گویم

روز چهارشنبه چهارم آذرماه پیکر غضنفر رکن‌آبادی که در فاجعه منا جان باخته بود، شناسایی شد.

زنده یاد رکن آبادی از سال ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳ به عنوان سفیر ایران در لبنان خدمت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *