شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نامگذاری یک فرودگاه به نام سردار همدانی

پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 456471
بعد از رونمایی از یادمان شهید سردار سرلشکر همدانی در بلوار آیت‎الله نجفی، فرودگاه همدان نیز به نام ایشان مزین می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس از همدان، ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و مسئولان استان همدان، از یادمان شهید سردار سرلشکر، حاج حسین همدانی رونمایی شد.

شهردار همدان در این مراسم با گرامیداشت یاد سردار همدانی اظهار داشت: در جلساتی که در محضر شهید همدانی بودیم ایشان می‎فرمودند: «تا آنجا که توان دارید به این نظام و مردم خدمت کنید و هیچ گاه خود را از مقام معظم رهبری جدا نکنید».

سید مصطفی رسولی با بیان اینکه باید توصیه‎های سردار را به کار بست، افزود: همین نگاه مردمداری و خلوص نیت سردار باعث شد مردم تشییع باشکوهی از ایشان داشته باشند.

وی سردارهمدانی را باعث افتخار همدان دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز چند بار از حضور کم‎نظیر مردم همدان سخن به میان آوردند که این نیز افتخاری برای مردم این دیار است.

شهردار همدان با اشاره به نامگذاری چند منطقه به نام شریف سردار سرلشکر حاج حسین همدانی اظهار کرد: قرار بر این است کمربندی‎های شرقی و غربی شهر همدان مزین به اسم این سردار بزرگ شود.

وی ادامه داد: میدان ورودی شرقی شهر همدان که امروز به نام مبارک سردار مزین می‎شود کریدوری است که شرق کشور را به غرب و جنوب متصل می‎کند.

رسولی به اهمیت این این ورودی تاکید کرد و گفت: این ورودی محل عبور زائرین کربلاست و هسته مرکزی را به چندین شهر غربی متصل می‎کند.

وی خاطرنشان کرد: بلواری که امروز به نام سردار همدانی نامگذاری می‎شود عریض‎ترین و طولانی‎ترین بلوار شهری همدان است که در حال چهاربانده شدن است.

شهردار همدان ادامه داد: در ادامه نامگذاری‏‎ها بلوار انقلاب و تقاطع غیر همسطح واقع در میدان سپاه نیز که روز گذشته کلنگ‎زنی شد و تا دو سال آینده تکمیل می‎شود به نام سردار همدانی نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: مسئولان استانی با درخواست و پیگیری توانستند فرودگاه همدان را به نام سردار همدانی ثبت کنند که از این پس نام فرودگاه همدان به فرودگاه بین‎المللی سردار سرلشکر حاج حسین همدانی تغییر خواهد کرد.

رسولی گفت: با توجه به تصمیمات گرفته شده در شورای شهر و شهرداری قرار شد «بنیاد شهید همدانی» در معاونت فرهنگی شهرداری همدان راه‎اندازی شود.

گفتنی است در پایان این برنامه از یادمان شهید همدانی در ابتدای بلوار آیت‎الله نجفی رونمایی شد.

بلوار بسیج و میدان فرودگاه نیز به نام شهید همدانی نامگذاری شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *