دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

آمریکا به‌دنبال اختلاف‌افکنی بین ایران و روسیه

پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 456444
روزنامه آمریکایی از طرح آمریکا و رژیم‌های عربی منطقه برای دور کردن مواضع رئیس‌جمهوری روسیه از ایران در بحران سوریه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال، به نقل از آنچه که این روزنامه دیپلمات‌ نامیده، برای پایان بحران طولانی سوریه، تصریح کرد: واشنگتن و متحدین عرب آن در منطقه در تلاشند روسیه را از ائتلاف با ایران که به بقای دولت بشار اسد کمک کرده است، خارج کنند.

این تلاش‌ها که با دیدارهای سران عرب منطقه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه همراه بوده، در نظر دارد روسیه را قانع کند تا مدت باقی ماندن بشار اسد در قدرت، محدود باشد.

این روزنامه همچنین مدعی شد که اگر روسیه بخواهد به موضع ایران مبنی بر بقای اسد در قدرت ملتزم بماند، در سطح بین‌المللی راه حلی برای بحران سوریه به نتیجه‌ نخواهد رسید.

یک مقام آمریکایی در این خصوص روز پنج‌شنبه به وال‌استریت ژورنال گفته است که افزایش تنش بین ایران و روسیه بر سر آینده سوریه قابل مشاهده است.

مقامات آمریکایی و اروپایی همچنین این ادعا را مطرح کرده‌اند که ایران به علت محدودیت منابع، برخی از نیروهای خود را طی هفته‌های اخیر از سوریه خارج کرده است.

دیپلمات‌های ارشد همچنین مدعی هستند، آقای پوتین در دیدارهای اخیر خود با مقامات سعودی، اماراتی و اسرائیلی وعده داده که در هر راه حل مبتنی بر گفت‌وگو، نفوذ ایران در سوریه کم خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چون روسیه ردپای عربستان رادرسقوط هواپیمای مسافربری اش درمصرپیداکرده