دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۳
علاءالدین بروجردی:

رآکتور اراک ‌6 ماهه فعال می‌شود

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 456353
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات هسته‎ای ایران و 1+5 با اقتدار ایران اسلامی انجام شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علاء‌الدین بروجردی عصر امروز در جلسه شفاف‌سازی برجام در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‎ها به گونه‎ای است که در صورت بدعهدی آمریکایی‏‌ها در مفاد برجام بتوان رآکتور اراک را پس از 6 ماه با کارایی بهتر فعال کرد. 
 
وی با اشاره به سابقه نیم قرن ایران اسلامی در فعالیت هسته‎ای، عنوان کرد: سال 1337 برای نخستین بار رشته هسته‎ای در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بهانه برخورداری ایران از ذخایر نفتی اجازه فعالیت هسته‌ای را از این کشور سلب کردند.
 
ملت ایران؛ پیروز جنگ اراده‎ها
 
بروجردی ادامه داد: پیروز جنگ اراده‌هایی که در آن آمریکا اصرار بر جلوگیری غنی‌سازی اورانیوم در ایران داشت، ملت ایران مسلمان بوده و هست.
 
وی تاکید کرد: آمریکا به عنوان قدرت برتر مادی جهان رسما اعلام می‎کرد که ایران نمی‎تواند به فناوری هسته‎ای دست یابد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: امروز آمریکا با علم به این موضوع که احداث نیروگاه در کشورهایی نظیر امارات متحده عربی که همه چیزشان وابسته به دیگران است سودآور است، برای انجام این عمل اعلام آمادگی کرده اما دانش هسته‎ای را به این کشورها منتقل نمی‎کنند و مسئله همین جا است.
 
بومی‌سازی دانش هسته‌ای
 
بروجردی با اشاره به اینکه امروزه دانش هسته‎ای در جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک دانش بومی شده است، تصریح کرد: گفته‎های البرادعی در بازدیدهای خود از مراکز هسته‎ای ایران گواهی بر این مدعاست.
 
وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی اصل عدم تولید بمب هسته‎ای معاهده NPT را پذیرفته است، یادآور شد: براساس ماده چهار این معاهده بین‎المللی کشورهای برخوردار مکلفند، این دانش را در اختیار عضو غیربرخوردار قرار دهند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر زمانی دادگاه بین‎المللی تشکیل شود، کشورهای برخوردار از این دانش که ما را م از آن محروم کرده‏اند، محکوم می‎شوند.
 
بروجردی اضافه کرد: در تعریف ابرقدرت‎های دنیا کشوری که توانمندی غنی‎سازی اورانیوم را پیدا کند، با کشوری برابر است که توانمندی بالقوه ساخت بمب هسته‎ای را دارد.
 
برخورداری ایران از فتوای رهبر
 
وی تصریح کرد: ایران اسلامی علاوه بر این تعهد بین‎المللی از یک فتوای عظیم رهبری که مورد تحسین رئیس جمهور آمریکا نیز قرار گرفته برخوردار است.
 
این مسئول با اشاره به اینکه ایران اسلامی مخالف ساخت بمب هسته‎ای است، خاطرنشان کرد: بمب هسته‎ای هیچ افزایشی در اقتدار و امنیت ملی ما ندارد.
 
بروجردی با اشاره به اینکه پاکستان تنها کشور مسلمان برخوردار از بمب هسته‌ای است، ادامه داد: آمریکایی‌ها به طور منظم پهپادها را از پایگاه‌های خود در افغانستان را به بهانه مقابله با طالبان وارد پاکستان می‎کنند، اما این کشور با داشتن این بمب نمی‎تواند از تمامیت ارضی و حیثیت خود دفاع کند.
 
وی یادآور شد: این در حالی است که چند سال گذشته پهپاد آمریکا پس از ورود به فضای ایران اسلامی به زیر کشیده شده و توسط متخصصان جنگ الکترونیکی نوع ایرانی آن تولید شد.
 
عاملی که نشأت گرفته از تهیه سانتریفیوژهای اولیه است
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عامل اصلی متهم ساختن کشور ایران به تولید بمب هسته‎ای از تهیه سانتریفیوژهای اولیه این کشور از کشور پاکستان نشات می‌گیرد، اظهار کرد: هدف ایران اسلامی از پذیرفتن محدودیت تولید انرژی هسته‎ای در ده سال پیش ثابت کردن عدم تولید بمب هسته‎ای بوده است.
 
بروجردی ادامه داد: با توجه به روشن سازی عدم تولید بمب هسته‎ای در ایران، اصرار غربی‎ها بر روشن‌سازی بیشتر به معنای عدم تمایل آنها به برخورداری جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته‎ای است.
 
وی با اشاره به اینکه در مجلس هفتم دولت مکلف به لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی شد، خاطرنشان کرد: این مصوبه زمینه را برای هموار شدن راه و برداشته شدن گام‎های بلند در رابطه با دانش هسته‌ای در کشور ایجاد کرد.
 
این مسئول با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با نرمش قهرمانانه، تصریح کرد: عبور از این گردنه صعب‌العبور نیازمند نشان دادن این نرمش است و این کوتاه آمدن در برخی نقاط به معنای داد و ستد در ادبیات سیاسی و بین‌المللی است.
 
بروجردی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی منحصر به فرد است، تاکید کرد: اختلاف نظر در محیط آزاد جمهوری اسلامی به نزاع تبدیل نمی‎شود.
 
رد اعمال فشار بر ایران اسلامی
 
وی اعمال فشار بر ایران اسلامی در مذاکرات با 1+5 را رد و اضافه کرد: امروزه برداشتن این ظلم تاریخی یعنی تحریم، لازم و ضروری است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران به همه تعهدات خود در صحنه بین‎المللی پایبند است، باز هم مورد تحریم دشمنان قرار می‎گیرد.
 
بروجردی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اقتصاد مقاومتی به مرحله صادرات تولیدات خود رسیده است، عنوان کرد: باز بودن سیستم بانکی برای انجام این اقدامات ضرورتی انکارناپذیر است.
 
وی تحریم‎های دشمنان علیه ملت ایران را ظلمی بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: هدف از انجام مذاکرات تنها لغو این تحریم‌هاست.
 
این مسئول بدبینی ایران به آمریکا را به حق دانست و یادآور شد: عامل اصلی این بدبینی رعایت نکردن اصول و قواعد از سوی طرف مقابل است.
 
بروجردی با اشاره به اینکه دنیای امروزه دنیای بی‎عدالتی و زور است، افزود: محکوم و تحریم تسلیحاتی ملت مظلوم یمن پس از هشت ماه بمباران از سوی دولت دنی و پست عربستان توسط شورای امنیت سازمان ملل گواهی بر این ادعا است.
 
قدرت‎های بزرگ تنها به دنبال منافع خود هستند
 
وی با اشاره به اینکه قدرت‎های بزرگ تنها به دنبال منافع خود هستند، تصریح کرد: در چنین وضعیتی تیم مذاکره کننده ایران اسلامی در اوج اقتدار مذاکرات را به سرانجام رسانده است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران یک طرف و تمام قدرت‌های درجه یک دنیا طرف دیگر میز قرار داشتند، ادامه داد: تفسیر ساده این واقعیت برابر بودن قدرت جمهوری اسلامی ایران با قدرت همه قدرت‌های درجه یک دنیا است.
 
بروجردی با اشاره به چالشی بودن مذاکرات هسته‎ای ایران و 1+5، اظهار کرد: پرتاب خودکار از سوی دکتر عراقچی پس از انجام این حرکت از سوی جان کری دلیل بر چالشی بودن مذاکرات و اتفاقی است که هیچگاه در تاریخ تکرار نمی‌شود.
 
وی عنوان کرد: کاهش تعداد سانتریفیوژها از سوی کشور ایران به معنای داد و ستد این کشور با طرف مقابل است.
 
اهمیت برخورداری از دانش هسته‌ای
 
این مسئول به اهمیت برخورداری دانشمندان ایرانی از دانش هسته‌ای اشاره و تاکید کرد: امروزه از صفر تا صد این دانش یعنی از استخراج اورانیوم تا تولید کیک زرد، ساخت سانتریفیوژها، تزریق و غنی‌سازی در اختیار دانشمندان کشور قرار دارد.
 
وی تصریح کرد: البرادعی به توان ساخت مجدد نیروگاه‌های هسته‌ای درصورت نابود کردن آنها از سوی دشمنان اعتراف کرده است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجموعه اقدامات در حال انجام در مجلس طی 9 بند روزنه‌های احتمالی نفوذ و سوء استفاده دشمنان محکم شده است.
 
بروجردی با اشاره به تشکیل کمیته رصد به دستور مقام معظم رهبری، اضافه کرد: کمیته نظارتی نیز از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.
 
وی تصریح کرد: هدف از تشکیل این کمیته انسداد راه‎های نفوذ دشمنان پس از اجرای برجام به کشور است.
 
این مسئول ادامه داد: در مجموع اقدامات صورت گرفته در کنار شکسته شدن فضای تحریم سیاسی برداشتن تحریم‎های اقتصادی را نیز به دنبال داشته است.
 
بروجردی خاطرنشان کرد: پس از مذاکرات هسته‎ای و برداشته شدن تحریم‎های سیاسی ایران با منطقی قوی در عرصه بین‌‎المللی حضوری فعال خود را به نمایش گذاشته است.
 
وی حضور ایران در نشست وین را گواهی بر حضور فعال کشور در عرصه بین‎المللی پس از مذاکرات هسته‎ای دانست و تاکید کرد: در این نشست ایران اسلامی نظرات خود را در کنار کشور منزوی شده عربستان بیان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
این برادر ما ای کاش بجای آن که خودش را وامدار رئیسش کند
کمی اندیشه میکرد وسپس توبه میکرد چرا که خدابخشنده است وخطا های گذشته را میبخشد
اما افسوس که اگر سر خوردی به جای چنگ زدن به حبل الله به سمت دیگری دست دراز کردی آنوقت .......
دهقان دامغانی
اقای بروجردی اینکه مرقوم داشته اید.ایران اسلامی نظرات خود را در کنار کشور منزوی شده عربستان بیان کرد.خیلی افتخار داره
لطفا بفرمایید چرا بر خلاف دستور صریح رهبری مبنی بر ورود به فاز اجرایی برجام پس از "حل موضوع پی ام دی " وارد فاز اجرایی شدید و 4500 سانترفیوژ را برداشتید ؟ این را صراحتا به ملت توضیح بدهید .. به جای سخنرانی های آتشین و دم زدن از رهبری و اقتدار لطفا شفاف به سوال مطرح شده پاسخ دهید .