سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۲
۱۱
حسن قشقاوی عنوان نمود؛

احتمال ربوده شدن ركن‌آبادي را ضعيف مي‌دانم/ امیدواریم در مورد دی.ان.ای ایشان همکاری شود

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 455927
چنانچه آقای رکن‌آبادی جزو جانباختگان و یا موارد دیگری باشد، باید وضع ایشان روشن شود ولی شخصا احتمالی مثل ربوده شدن را ضعیف می‌دانم.
احتمال ربوده شدن ركن‌آبادي را ضعيف مي‌دانم/ امیدواریم در مورد دی.ان.ای ایشان همکاری شود
گروه سیاست "جهان نيوز" ـ  معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه گفت:‌ احتمالات زیادی در مورد آقای غضنفر رکن‌آبادی مطرح می‌شود ولی نمی‌توان همه آنها را با یقین گفت.

حسن قشقاوی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود:‌ چنانچه آقای رکن‌آبادی جزو جانباختگان و یا موارد دیگری باشد، باید وضع ایشان روشن شود ولی شخصا احتمالی مثل ربوده شدن را ضعیف می‌دانم.
وی تصریح کرد:‌ آنچه در مورد آقای رکن‌آبادی اهمیت دارد این است که وضع ایشان روشن شود، ما امیدواریم در مورد دی.ان.ای، امکان سفر خانواده ایشان به عربستان باشد تا مسئله روشن شود.

معاون وزیر امور خارجه در مورد کمیته حقیقت‌یاب نیز گفت:‌ در این مورد سه قالب متصور است، به عبارتی، پیگیری یکجانبه،‌ دوجانبه و پیگیری جهانی حادثه منا.
وی افزود:‌ پیگیری جهانی منا موردی است که باید به شورای امنیت ارجاع شود مثل کمیته‌ای که شورای امنیت در مورد رفیق حریری تصویب کرد.
قشقاوی ادامه داد:‌ پیگیری دوجانبه یعنی ما و عربستان به طور مشترک به دنبال کمیته حقیقت‌یاب باشیم و این مسئله باید در نتیجه تعامل دیپلماتیک با عربستان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هیچ تصور دیگری خارج از این چارچوب‌ها وجود ندارد گفت:‌ این مسئله، نظر حقوق‌دانان داخلی و خارجی است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم.
قشقاوی حضور خود را در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی فرصت خوبی دانست و افزود: به‌تفصیل گزارشی از ابعاد فاجعه منا در این جلسه مطرح شد.

وی گفت:‌ نتیجه این بررسی‌ها باید به گونه‌ای شود که فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فراموش نشدن فاجعه منا تحقق یابد و نگرانی خانواده‌هایی که همچنان منتظرند برطرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وزارت خارجه باید در مورد دادن اجازه سفر به رکن آبادی پاسخگو باشد
پاسخگو؟!

با گافی که وزیر بهداشت در عربستان داد دیگر باید به هر پاسخ دی ان ای از سوی سعودی ها اعتماد کنیم !
که میتواند به سعودی ها ایم فرصت را دهد که جنازه کس دیگری را که دفن شدند یا تحویل ما داده شده اند بجای رکن ابادی و سایرین به ما قالب کنند!
عجب دولت تدبیری!
حالا ناشناس رفت قبول چرا فرستادنش سخنرانی؟؟؟
قشقاوی معاون ظریف: احتمال ربایش ضعیف است!

راهی برای فرار از پاسخگویی و توجیه ضعف دیپلماسی ضعیف منطقه ای!
دقیقا همان چیزی که سعودی ها میخواهند گفت!
عجب تدابیری که کمر کشور را...
نتایج دیپلماسی منفعلانه و خنده
یکی از مهمترین سفرای ما در عربستان گم شده حالا اینا جرات پیگیری که ندارن هیچ ، از عربستان هم برای همکاری خواهش میکنن!
برین از اسراییل و کدخدا سراغش و بگیرین .
چقدر خوار و ذلیل شدیم. دکتر کجایی یادته در مرز لبنان و اسراییل بدون محافظ و تدابیر امنیتی و ... سخرانی کردی؟ اسراییل و اعراب از ترسشون تو لونه خزیده بودن..
مجبوریم تا سال 96 این حقارت ها رو تحمل کنیم.
وزارت خارجه رفته با کدخدا گل بچینه. وقت این کارها رو نداره
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
سیستم امنیتی حج در اختیار یک شرکت پیمانکار اسراییلی هست و تمامی گذرنامه هایی که برای ویزا فرستاده میشه توسط این شرکت بررسی میشه. تامین امنیت در حج هم برعهده اوناست. چطور ممکنه که اونها خبر نداشته باشند؟؟؟؟؟ با اطمینان می گویم که تمامی زائرین ایرانی از لحظه ورود به عربستان به شدت تحت نظر هستند و تمامی حرکات آنها کنترل می شود
محسن 2
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای قشقائی تحت سناریوئی خاص صحبت میکند که هیچ ولی اگر نیتشان عینا همین است که واقعا ربودن این شاه کلید با ارزش در کار نبوده اوج بلاهت و ناپختگی سیاسی این کارشناس ارشد وزارت خارجه را میرسلند که حکایت دارد از ناکارآمدی دستگاه بدون انفعال دیپلماسی !
سردار دیپلماسی ایران؛ غضنفر رکن آبادی زنده است و دولت باید از عربستان بخواهد که او را سالم تحویل دهند. دیپلمات کارکشته ای مثل رکن آبادی، سرمایه کشور است. اگر یک دیپلمات غربی نظیر او مفقود می شد، دنیا را به هم می ریختند؛ آنوقت یک مقام رسمی دولت ما، در راستای دفاع از موضع وهابی ها سخن می گوید. خاک بر سر این اعتدال.
احتمال زبايش را ضعيف بدانيد و راحت باشيد!!!!!!!!!!!!!!!!دولتي كه مي گفت همه چيز با ديپلماسي و روابط حسنه حل مي شود!!!!!!!!!اين همه در برابر شيطان بزرك و شياطين كوچك و اقماري كوتاه آمديد ،نتيجه اش حادثه منى و شهادت پانصد ايراني و ربايش دكتر ركن آبادي و چند نفر ديگر از افراد شاخص و خادمان نظام و مخلصان حضرت آقا بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!