يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اقدامی که اعلام شکست ائتلاف‌اعراب است

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 454917
امارات،جمعه پنجم نوامبر، گروه اول نظامیان خود را از یمن خارج کرد. روزنامه‌ای یمنی این اقدام را اعلام شکست ائتلاف عربستان دانست و نوشت: آیا فهمیدند که یمن قبرستان اشغالگران است؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، موفقیت‌های متوالی که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در تمامی مناطق جنگی این کشور کسب کرده‌اند، ائتلاف عربی حمله‌کننده به یمن را مجبور به اعتراف به شکست به شیوه‌های مختلف کرده است که عقب‌نشینی نیروهای اماراتی از عدن، مصداق یکی از اعترافات است.

وبگاه خبری تحلیلی «الاتحاد پرس» یمن در یادداشتی به قلم «ناصر بن یحیی العرجلی» نوشت، امارات در حمله به یمن خسارت‌های زیادی را متحمل شده است و افزود: خروج نیروهای امارات به معنای شکست ائتلاف عربستان علیه یمن است.

این نویسنده یمنی افزود: به عنوان نمونه شهریورماه امسال (۱۳۹۴) در خبرها آمده بود که ۷۵ نظامی اماراتی توسط ارتش یمن کشته شدند. البته مقامات ابوظبی رقم کشته‌های خود را ۴۵ نفر اعلام کردند. سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که دولت امارات به کشته شدن ۴۵ نفر از سربازان خود به دست نیروهای یمنی اعتراف کرده، اما تعداد واقعی کشته‌ها بیش از ۷۵ نفر است.

این تحلیلگر یمنی نوشت: مشارکت امارات در تجاوز صهیونیستی به یمن، ثابت می‌کند که کشور کوچک «امارات انگیسی متحده»، بنا بر ترسی که تروریست‌های رژیم صهیونیستی در دل آنان انداختند، وارد جنگ از پیش باخته شدند؛ ترس از اینکه آینده امارات به باد می‌رود اگر بندر عدن را به وضعیت سابق تجاری خود بازنگردانند.

ناصر العرجلی افزود: اما دشمن صهیونیستی و در پشت آن قدرتهای استعماری غربی خواستند ناتوانی ارتش امارات و شکست آن را در جنگ نشان دهند تا مقدمات دوشیدن بیشتر امارات را به بهانه حمایت نظامی و امضای قراردادهای تسلیحاتی بیشتر فراهم کنند.

العرجلی نوشت: صهیونیست‌ها به هدفشان رسیدند و بینی نیروهای اماراتی را به خاک مالیدند و بعد از زیان گسترده در نیروها و تجهیزات، نیروهای باقی‌مانده دست از پا درازتر بازگشتند تا تاریخ بر خلاف تلاش‌های رسانه‌های اماراتی (و سعودی) برای تحریف حقایق، این شکست را ثبت کند. اما آیا آنان فهمیدند که یمن قبرستان اشغالگران است؟

امارات جمعه گذشته (۵ نوامبر) گروه اول نظامیان خود را از یمن به کشورش بازگرداند و در عوض گروهی از نظامیان اجاره‌ای از سودان وارد جنوب یمن شدند.

با این حال، «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی و معاون رئیس این شیخ‌نشین در اظهاراتی بر ادامه جنگ در یمن تا بازگشت آنچه «(حکومت) مشروع» خواند، تاکید کرده‌اند.

بر اساس گزارش «الشرق‌الاوسط»، بن راشد ادعا کرد: هدف کشورم در یمن جنگ نیست بلکه بازگرداندن رئیس‌جمهور (مستعفی به قدرت) تا تحقق ثبات و امنیت به این کشور است. بن راشد این سخنان را در خلال استقبال از گروه اول نظامیان اماراتی اعزام شده به یمن اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *