يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

سیره علمی رهبرانقلاب در "روشنای علم"

سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 454760
انتشارات انقلاب اسلامی همزمان با روز جهانی علم اقدام به معرفی کتاب «روشنای علم» کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، کتاب «روشنای علم» شامل بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در مقوله‌ علم، تولید علم، تحقیق و پژوهش از ابتدای رهبری معظّمٌ‌له است. بدون تردید این اثر می‌تواند علاوه بر پاسخگویی به سؤالات مذکور و تبیین موضوعات مختلف مربوط به علم و تولید علم، به عنوان یک منبع و مرجع علمی تأثیرگذار و هماهنگ‌‌کننده‌ علوم و مراکز علمی در فضای رو به پیشرفت علم و دانش ایفای نقش کند.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

علم، شریف است – هر علمی – و علم‌هایی که دارای هدف‌های بزرگی باشند، شریف‌ترند؛ اما در شرف و ارزش، هیچ علمی به پایه‌ی آن علم و معرفتی نمی‌رسد که هدف از آن، نجات و هدایت انسانها، نورافکنی بر فضای ظلمانی ذهن و زندگی انسان‌های گمراه است. (در دیدار طلّاب حوزه‌ علمیّه‌ مشهد، ۲۲ تیر ۱۳۷۶)

*قناعت نکردن به هیچ حدّی از پیشرفت

امیدواریم که شما پیشرفت کنید. راه پیشرفت علمى را هرگز به روى خودتان نبندید و به ‏هیچ حدّى از پیشرفت علمى قانع نباشید. همه‌ پیشرفت‌هایى که بشر در زمینه‏‏‌هاى معنوى میتواند کسب کند ـ مانند علم، اخلاق، دین و ارزش‌هاى والاى معنوى ـ بى‏‌نهایت است؛ یعنى همیشه امکان پیشرفت هست و جاده‌ی بى‏‌نهایتى است. ان‏شاءالله که هم در زمینه‌‏‏هاى علمى و هم در زمینه‌‏‏هاى دینى و معنوى و خودسازى، روزبه‌‏روز پیشرفت کنید. (در دیدار عمومی دوشنبه‌ها ۸ اردیبهشت ۱۳۸۱)

علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب می‌توانند به اینجا مراجعه کنند. همچنین نی‌توانند برای دریافت آخرین اخبار و مطالب پایگاه اطلاع‌رسانی "انتشارات انقلاب اسلامی" در کانال خبری این نشر در تلگرام اینجا کلیک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منتظر
Iran, Islamic Republic of
اللهم احفظ مولانا صاحب الزمان و عجل فرجهم الشریف.آمین
اللهم احفظ الامام الخامنه ای حتی ظهور المهدی.آمین
سلام بر شما و همکاران زحمتکشتان...
فقط بگویم آیا وقت آن نشده که رسانه ها و مطبوعات ما کمی هم خود را به مردم برسانند و از لفظ امام خامنه ای به جای آیت الله استفاده کنند...
اگر امکان پاسخ باشد خیلی ممنون
التماس دعا
یاعلی علیه السلام