دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

از «برهان اندیشه» رونمایی شد +عکس

يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 454361
نخستین شماره‌ی ماهنامه‌ی «برهان اندیشه» با موضوع «پیشرفت درون‌زا» منتشر شد و بر پیشخوان مطبوعاتی کشور قرار گرفت.
به گزارش جهان، اندیشکده‌ی برهان؛ ماهنامه‌ی «برهان اندیشه» در حوزه‌ی اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند و حاصل فعالیت گروهی از پژوهشگران و اندیشه‌ورزان اندیشکده‌ی برهان است که از سال ۱۳۸۹ در قالب پایگاه تحلیلی تبیینی برهان در فضای مجازی فعالیت می‌کند.

«پیشرفت از نظرگاه نظر»، «شمشیر داموکلس توسعه»، «فرهنگ پیشرفت و پیشرفت فرهنگی»، «دوراهی ترقی و پیشرفت»، «در میانه‌ی سلطه‌ی نئوکلاسیک‌ها» و «سیاست خارجی؛ کاتالیزور پیشرفت» عنوان‌های شش پرونده‌ی این شماره از ماهنامه هستند که در حوزه‌های اندیشه، جهان، فرهنگ، اقتصاد، تاریخ و سیاست خارجی تهیه و تنظیم شده‌اند.

این شماره از ماهنامه‌ی «برهان اندیشه» به بررسی ابعاد گوناگون الگوی پیشرفت درون‌زا می‌پردازد و به‌دنبال مقایسه‌ی آن با الگوی توسعه‌ی برون‌زا و وابسته است.

اولین شماره‌ی این ماهنامه با نوشتارها و گفتارهایی از دکتر حسین کچویان، دکتر لطف‌الله فروزنده دهکردی، دکتر غلامرضا مصباحی مقدم، دکتر محمد خوش‌چهره، دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی، دکترمرتضیافقه، دکتر فرشاد مؤمنی، دکتر رضا سیمبر، دکتر وحید شقاقی شهری، دکتر عبدالمجید شیخی، دکتر حیدر مستخدمین حسینی، دکتر مهدی طغیانی و... به زیور طبع آراسته ‌شده است.

جهت تهیه‌ی این نشریه و ثبت اشتراک پستی با شماره‌ تلفن ۲۶۱۵۳۲۹۱-۰۲۱ در وقت اداری تماس حاصل فرمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *