يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

انتقاد سیاستمدار لبنانی از پخمگی اعراب

يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 454307
دبیرکل حزب دموکراتیک لبنان کوتاهی کشورهای عربی در حمایت از قضیه فلسطین را لکه ننگی بر پیشانی اعراب خواند و درباره مسائل داخلی کشورش گفت که طرف‌های سیاسی تحت فرمان آمریکا و عربستان مانع حل ساده‌ترین مشکلات داخلی لبنان می‌شوند.
به گزارش جهان، «ولید برکات» دبیرکل حزب دموکراتیک لبنان در گفت‌‌وگو با فارس، با ابراز امیدواری به توافق گروه‌های فلسطینی بر سر تشکیل رهبری یکپارچه انتفاضه قدس اظهار داشت: تدوین برنامه‌ای جامع برای رویارویی گسترده ملت فلسطین با دشمن صهیونیستی و دفاع از مقدسات اسلامی در قدس با همه ظرفیت‌های موجود، در برهه کنونی یک ضرورت است.

وی افزود: به اعتقاد من رهبران و گروه‌های فلسطینی مسئولیت بزرگی در حمایت از انتفاضه دارند، این تکلیف دینی و ملی آنهاست که برای دفاع از مقدسات اسلامی و ملت فلسطین و آزادسازی اسرا با حرکت خودجوش مردمی همراه شوند.

برکات با تاکید بر ضرورت حضور کشورهای عربی و اسلامی در کنار ملت فلسطین در رویارویی با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین و مقاومت آن در مقابله با اسرائیل باید انگیزه‌ای برای کشورهای عربی و اسلامی باشد تا با فلسطین و ملت آن در رویارویی با دشمن صهیونیستی همراه شوند.

دبیرکل حزب دموکراتیک لبنان تصریح کرد: سستی و وادادگی رژیم‌های عربی در برابر قضیه فلسطین، لکه ننگی بر پیشانی اعراب بزدلی است که از حمایت از ملت فلسطین دست کشیده‌اند و بسیار متاسفیم که شاهد همدستی آنها با دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مسائل جهان عربی و اسلامی هستیم.

برکات با ابراز امیدواری به تند شدن آتش انتفاضه ملت فلسطین گفت: رهبران فلسطینی با هر گرایش سیاسی باید با ملت فلسطین در انتفاضه قدس متحد شوند، چون اسرائیل در پی نابودی موجودیت فلسطینیان و آرمان‌های آنها است.

وی افزود: فلسطینی‌ها نیز باید درک کنند که سازش با اسرائیل راه به جایی نمی‌برد و همه امتیازدهی‌های تشکیلات خودگردان یا برخی گروه‌های فلسطینی به دشمن صهیونیستی و طرح آمریکا در منطقه نتیجه‌ای در بازپس‌گیری حقوق فلسطینیان نداشته و بالعکس تجاوزات و گستاخی دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین را شدت بخشیده است.

دبیرکل حزب دموکراتیک لبنان تنها گزینه رویارویی ملت فلسطین با اسرائیل را، مقاومت مسلحانه خواند و گفت: ما از اعراب و مسلمانان جهان می‌خواهیم، حمایت‌های ایران از ملت فلسطین و مقاومت آن برای دفاع از مقدسات اسلامی را الگوی خود قرار داده و ملت فلسطین را برای حفظ هویت ملی خود در رویارویی با دشمن اسرائیلی رها نکنند.

برکات در بخش دیگر سخنان خود درباره گفت‌وگوهای ملی لبنان نیز گفت: با وجود اینکه ما اذعان داریم، گفت‌وگو بین لبنانی‌ها و طبقات جامعه لبنانی ضرورتی ملی است و با وجود اینکه نشست‌های گفت‌وگوی ملی به نهمین دور برگزاری خود رسید، اما متاسفانه هیچ راه حلی برای هیچ کدام از مشکلات داخلی لبنان پیدا نشده است.

دبیرکل حزب دموکراتیک لبنان با اشاره به رکود سیاسی و اجتماعی در لبنان گفت: در گفت‌‌وگوهای ملی هنوز چاره‌ای برای حل بحران زباله یافت نشده در حالی که این قضیه سطحی‌ترین مشکل موجود در لبنان است.

برکات تصریح کرد: اگر مسئولین و آنهایی که از سهم‌بندی‌ها در قضیه انباشت زباله نفع می‌برند نیت درستی داشتند این بحران که به طور غیر عادی به درازا کشیده، حل شده بود.

وی افزود: امروز در لبنان حل مسائل ساده دشوار شده بنابراین چگونه می‌توانیم به حصول توافق بین گروه‌های سیاسی برای انتخاب رئیس جمهور یا تدوین قانون انتخابات جدید یا همبستگی برای مبارزه با تروریسمی که کشور و منطقه را تهدید می‌کند، امیدوار باشیم.

دبیر کل حزب دموکراتیک لبنان گفت: امروز ما در مقام حزب دموکراتیک لبنان معتقدیم اگر قرار باشد گفت‌وگوها برگزار شود، صرف اینکه طرف‌های لبنانی به پای میز مذاکره برای اتلاف وقت بیایند، هیچ فایده‌ای ندارد.

برکات گفت: ما خواهان گفت‌وگویی هستیم که به نتایجی به نفع ملت لبنان منجر شود، بنابراین باید به طور جدی برای دستیابی به توافق بین‌المللی بر سر قانون انتخابات جدید، برگزاری انتخابات پارلمانی و تشکیل ساختار جدید قدرت در لبنان تلاش کنیم.

برکات افزود: به نظر می‌رسد در پای میز گفت‌وگوها کسانی هستند که با خارجی‌ها و به خصوص آمریکا و عربستان در ارتباط هستند و نمی‌خواهند لبنانی‌ها به هیچ توافقی بر سر مسائل داخلی از انتخاب رئیس جمهور و تصویب قانون جدید انتخابات یا حل مسائل دیگر به توافق دست یابند.

دبیرکل حزب دموکراتیک لبنان گفت: برخی طرف‌ها در لبنان تا مشخص شدن نتایج تحولات منطقه مانع دستیابی به تفاهم جدی برای بحران‌های لبنان هستند و امیدوارند با رقم خوردن تحولات منطقه‌ای و بین المللی به نفع آنها حل بحران‌های داخلی لبنان هم به نفع آنها تمام شود.

وی با هشدار درباره وخامت و پیچیدگی اوضاع داخلی لبنان گفت: با این وجود برای لبنان بروز بحران‌های بیش‌تر که می‌تواند تهدید جدی برای امنیت و ثبات آن باشد، پیش‌بینی می‌شود.

برکات در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که طرف‌های لبنانی منافع ملی کشورشان را بر دیگر منافع ترجیح دهند تا لبنان بحران‌های داخلی خود را به سلامت پشت سر گذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *