دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

رکورد‌داری ایران در استفاده از کبد مردگان

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 454115
با افزایش آگاهی عمومی، اهدای عضو در ایران روند صعودی دارد و گاهی روزانه ۴ اعدای عضو در تهران انجام می‌شود.
رکورد‌داری ایران در استفاده از کبد مردگان
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جعفریان رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی در خصوص پیوند کبد بیان کرد:آگاهی عمومی برای اهدای عضو در ایران سیر خوبی دارد و هم‌چنان در حال افزایش است.
برخی روزها در تهران تا ۴ اهدای عضو انجام می‌شود، که نیاز ما به عضو را حل می‌کند و در واقع با همت مردم این مشکل وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص ابعاد دیگر پیوند کبد عنوان کرد: پیوند درمانی پیچیده است که ابعاد مختلفی دارد یکی از این ابعاد هزینه است. بیمه‌ها بخش سرپایی و پس از انجام پیوند را پوشش می‌دهد.

جعفریان ادامه داد: علاوه بر این آشنایی پزشک با پیوند نیز حائز اهمیت است زیرا قرار گرفتن به موقع بیمار در لیست انتظار بسیار مهم است.

وی در مورد انجام پیوند در ایران اظهار کرد: در منطقه ایران رتبه اول را در پیوند کبد از جسد به خود اختصاص داده است. البته ترکیه از نظر تعداد پیوند کبد در منطقه اول است زیرا پیوند از دهنده‌ی زنده را بیشتر انجام می‌دهد.

خوشبختانه موفقیت در پیوند کبد چه در کوتاه‌مدت(یکسال) چه در بلندمدت(۵سال) در ایران مشابه مراکز موفق دنیاست.

رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی در خصوص استفاده از دارو با برند داخلی تأکید کرد: مردم باید در استفاده از برند ایرانی به کارشناسان اعتماد کنند.

البته شرکت‌های دارویی نیز باید در تحقیقاتی که نشان‌دهنده‌ی اثر مشابه دارو با نمونه‌های خارجی است شرکت کنند که متأسفانه این کار انجام نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *