يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 453619
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این که حوادث ناشی از کار طبق اعلام پزشکی قانونی ۲۰ درصد کاهش یافته است، گفت: با افزایش ایمنی در کارگاه‌ها مشاغل سخت و زیان‌آور به پایین‌تر حد ممکن خواهد رسید.
به گزارش جهان، سیدحسن هفده‌تن معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر که حوادث ناشی از کار در کارگاه‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: طبق آمار پزشکی قانونی ۲۰ درصد حوادث ناشی از کار کاهش یافته است که این موضوع حساسیت‌ دستگاه‌ها را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مشاغل سخت و زیان‌آور به دلیل کاهش ایمنی در کارگاه‌ها ایجاد شده‌اند، افزود: در صورت افزایش ایمنی در کارگاه‌ها، مشاغل سخت و زیان‌آور کاهش یافته و به جای آن فوق‌العاده سختی کار تعلق می‌گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بسیاری از تجهیزات فنی که از گمرکات وارد می‌شود، فاقد ایمنی کامل هستند، بنابراین با نامه‌نگاری به گمرک خواهان کنترل بیشتر در واردات تجهیزات هستیم تا از ورود هرگونه تجهیزات ایمنی انفرادی که از چین وارد می‌شود، جلوگیری کنند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه بسیاری از جرثقیل‌های موجود در کشور فاقد ایمنی‌‌ لازم هستند، گفت: بسیاری از جرثقیل‌ها به صورت اسقاطی وارد می‌شوند و پس از تعمیرات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های کشور ۲ تا ۴ درصد GDP را شامل می‌شود که این میزان یعنی معادل یارانه پرداختی ماهانه به مردم است.

این مقام مسئول با تأکید براینکه سیستم خود بازرسی در کارگاه‌های کشور طرح‌ریزی شده است، گفت: در این سیستم کارگاه‌های زیر ۲۵ نفر مسئول فنی و کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر هم کمیته فنی خود را معرفی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چون 80% کارگاه و کاخانجات تعطیلند.