شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

موگرینی: ازنتایج نشست‌سوریه‌راضی‌‌هستیم

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 453565
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا که به مصر سفر کرده بعد از دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب در نشست خبری مشترکی با او حضور پیدا کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا که به مصر سفر کرده در نشست خبری مشترک با «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب حضور پیدا کرد.

شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد که العربی در این نشست خبری تأکید کرد که اتحادیه اروپا در حل بحران‌های خاورمیانه از جمله پرونده فلسطین و بحران سوریه و لیبی نقش مثبتی داشته است.

از سوی دیگر موگرینی نیز گفت: از رابطه‌ای که میان اتحادیه اروپا با اتحادیه عرب ایجاد دارد خرسندیم و امیدواریم همکاری‌های مشترک ما برای حل بحران‌های خاورمیانه و ایجاد صلح در منطقه سودمند باشد.

العربی در پاسخ به سوالی درباره بحران سوریه گفت که اتحادیه عرب در طول چند سال گذشته به ویژه در ماه‌های اولیه بحران تلاش‌های خود را برای حل بحران بکار بسته بود اما در حال حاضر این اتحادیه با «استفان دمیستورا» فرستاده سازمان ملل در حل بحران سوریه به صورت مستمر در ارتباط است.

وی ضمن ابراز شگفتی نسبت به اینکه اتحادیه عرب به نشست وین دعوت نشده است گفت به نظر می‌رسد با حضور همه کشورهای مهم در بحران سوریه از جمله ایران و ترکیه، راه‌حل هایی ایجاد شده است و قرار است دمیستورا با نمایندگان دولت و معارضان سوری دیدار کند.

موگرینی نیز در پاسخ به همین سوال ضمن استقبال از نتایج اولیه نشست وین درباره سوریه گفت کانال گفت‌وگو با همه طرف‌های درگیر در بحران سوریه ادامه دارد و تلاش می‌کنیم راه را برای فرستاده سازمان ملل در ارتباط با همه کشورهای درگیر هموار کنیم.

وی افزود که امکان آغاز روند سیاسی در داخل سوریه و تحت مدیریت خود سوری‌ها وجود دارد.

دبیرکل اتحادیه عرب درباره حل بحران لیبی نیز گفت وضعیت بحران این کشور با سوریه متفاوت است زیرا هنوز طرف‌های خارجی برای پیچیده کردن این بحران وارد لیبی نشده‌اند و به نظر می‌رسد مردم این کشور به تنهایی بتوانند این بحران را حل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *