دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

طمع "شل" به بازار LNG در ایران

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 453348
معاون وزیر نفت از آمادگی شرکت انگلیسی- هلندی شل برای مشارکت در طرح‌های جدید تولید LNG ایران در دوران پساتحریم خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دور جدید مذاکرات مقامات وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و شرکت انگلیسی- هلندی شل در هلند برگزار شد.

امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل وزیر نفت با اشاره به انجام دور جدید مذاکرات با مسئولان شرکت انگلیسی شل، گفت: این شرکت انگلیسی - هلندی به منظور مشارکت در ساخت واحدهای جدید تولید LNG در ایران اعلام آمادگی کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به حضور مدیران نفتی شرکت شل در کنفرانس معرفی قراردادهای نفتی ایران در تهران، تصریح کرد: علاوه بر این، مذاکرات دیگری با این شرکت نفتی به منظور وصول بدهی‌های نفتی انجام شده است.

رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اخیرا با بیان اینکه ایران فعلا برنامه‌ای برای ساخت خطوط لوله انتقال و صادرات گاز به اروپا ندارد، تاکید کرده است: به زودی ایران عضو باشگاه تولیدکنندگان و صادرکنندگان LNG جهان خواهد شد.

معاون وزیر نفت تصریح کرده است: پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده ایران به طور رسمی به جمع کشورهای تولید کننده و صادرکننده LNG جهان بپیوندد.

پیش بینی می شود با لغو تحریم‌ها طرح ایران ال. ان. جی با ظرفیت تولید سالانه ۱۰.۵ میلیون تن LNG می تواند در مدت زمان کوتاهی وارد مدار شود و برای نخستین بار ایران را به یکی از کشورهای صادرکننده LNG در جهان تبدیل کند.

در طول چند ماه گذشته تاکنون ایران با سه کشور بزرگ اروپایی به منظور انتقال، ترانزیت و ذخیره سازی گاز طبیعی به توافق رسیده به طوری که تاکنون مذاکرات و توافق مقدماتی با لهستان و شرکت او. ام. وی اتریش به منظور ذخیره سازی گاز طبیعی و با اسپانیا به منظور تخلیه محموله های LNG در پایانه‌های گازی در جنوب این کشور انجام شده است.

شرکت ملی نفت ایران و شرکت شل پیش از اعمال تحریم‌ها قراردادهایی برای طرح توسعه میادین نفتی سروش و نوروز در خلیج فارس و طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا کرده بودند که در نهایت با افزایش تحریم‌ها این شرکت اروپایی از ادامه مشارکت در طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و احداث کارخانه تولید ال. ان. جی انصراف داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *