دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تعیین گزینه جدید برای ریاست مجلس آمریکا

پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 452572
مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه لایحه بودجه این کشور را تصویب کرد؛ قانونگذاران آمریکایی همچنین در نشست داخلی، گزینه خود برای ریاست جدید این مجلس را هم انتخاب کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی بامداد پنجشنبه، گزینه خود برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را تعیین کردند. این مجلس، در همین حال، لایحه بودجه و تعیین سقف بدهی را هم به تصویب رساند.

نمایندگان جمهوری‌خواه، به گزارش رویترز، در نشست داخلی و پشت درهای بسته «پال رایان» را برای جانشینی جان بینر انتخاب کردند که قرار است روز پنجشنبه از این سمت کناره‌گیری کند.

۲۰۰ قانونگذار آمریکایی با انتخاب او به این سمت موافقت کردند، این در حالی بود که دانیل وبستر ۴۳ رأی موافق کسب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا، ساعتی بعدتر، لایحه بودجه‌ای که جان بینر دو سال بر سر آن با مقامات کاخ سفید و رهبران کنگره مذاکره کرده بود را با ۲۶۶ رأی موافق و ۱۶۷ رأی مخالف به تصویب رساند. لایحه بودجه، اکنون به مجلس سنا ارسال شده و منتظر نتیجه رأی‌گیری این نهاد آمریکایی است.

پیشتر گزارش شده بود کنگره آمریکا پس از مذاکرات طولانی به توافقی برای تصویب این بودجه و تأمین هزینه‌های دولت رسیده است تا مانع از تعطیلی دولت آمریکا شوند. جمهوری‌خواهان نگران تأثیر منفی تعطیلی احتمالی دولت بر انتخابات سال آینده ریاست جمهوری بودند.

به موجب این توافق دو ساله، هزینه‌های عمومی دولت، ۸۰ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

بودجه جدید که تا مارس ۲۰۱۷ است، آخرین بودجه‌ دولت باراک اوباما است. این بودجه همچنین آخرین بودجه جان بینر است.

در صورتی که بودجه جدید در سنا هم به تصویب برسد، اولین وظیفه رایان در مقام ریاست مجلس نمایندگان، اجرای طرح بودجه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *