چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

دعوای جنجالی دو اسطوره پرسپولیس!

سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 452177
سوژه این روزهای فوتبال ایران، شلاقی است که «ضیاء عربشاهی» خورده است.
به گزارش جهان،روزنامه خبر ورزشی نوشت:  او مي‌گويد در پي شكايت افشين پيرواني از خودش، دادگاه چنين حكمي را صادر كرد و روز دوشنبه ۵۰ ضربه شلاق را متحمل شد. درباره جزئيات اين پرونده هنوز كسي اطلاعات دقيقي ندارد. خود عربشاهي مي‌گويد به پيرواني گفته بود: «ايشان تا قبل از اين به نان بربري مي‌گفتند بيسكوئيت!» اما قطعاً چنين جمله‌اي نمي‌تواند باعث محكوم شدن فردي در دادگاه شود. گويا حرف‌هايي كه ضياء عربشاهي زده، تندتر از اين بوده است. آخرين اطلاعات از پرونده شكايت افشين پيرواني از عربشاهي ثابت مي‌كند، پيشكسوت پرسپوليس به دليل «توهين» محكوم شده است.
 
در پرونده جملاتي به چشم مي‌خورد كه قاضي را به چنين نتايجي مي‌رساند. حكم تعزيري در واقع حكمي است كه قاضي تعيين مي‌كند اما حد، حكمي است كه مصداقش در قرآن، قانون و شرع آمده است اما ضياء عربشاهي چه جملاتي در مصاحبه‌هاي جنجالي‌‌اش عليه پيرواني به كار برده بود؟ در پرونده جملاتي با اين محتوا به چشم مي‌خورد: «زماني كه من فوتبال بازي مي‌كردم، پيرواني به توپ مي‌گفت بيسكوئيت. وقتي من برج مي‌ساختم تو نان بربري خشك مي‌خوردي! ادعايت مي‌شود كه درس خوانده‌اي ولي من ليسانس دارم. تو فريبكاري مي‌كني كه مي‌گويي درس خوانده‌اي. اگر به شهرت هم باشد من ۱۰۰ تاي تو شهرت دارم. ثروتم هم چند برابر توست.»
 
عربشاهي در مصاحبه‌هاي جنجالي‌‌اش همچنين گفته بود: «من فوتبالم يك سر و گردن بالاتر از تو بوده. تو در حدي نيستي كه بخواهي درباره تحصيل، فوتبال و پول حرف بزني. كاري مي‌كنم كه برگردي شيراز...» و جملاتي از اين دست. پس از اين گفت‌وگو‌ها بود كه افشين پيرواني به دادگاه شكايت كرد. نكته اينجاست كه شكايت سال ۹۰ پيرواني، دومين شكايت او از ضياء عربشاهي بود. يك بار ديگر هم او به خاطر حرف‌هايي كه عليه پيرواني زده بود، مجرم شناخته شده اما پيرواني رضايت داد تا عربشاهي تبرئه شود. به ادعاي پيرواني، اين بار هم او رضايت داده و احتمالاً وكيلش بوده كه اين موضوع را پيگيري نكرده است چراكه در صورت رضايت، نه رأي صادر مي‌شود و نه اجرا.
 
گلايه عربشاهي از پيرواني پيش علي پروين
ضياء عربشاهي كه مي‌گويد دوشنبه شلاق خورده بود، چهارشنبه شب به هيأت علي پروين رفت تا از افشين پيرواني گلايه كند. او به محض ديدن پروين، شروع به گلايه كرد و گفت به خاطر شكايت پيرواني شلاق خورده است. پروين هم گفت زياد در جريان اين اتفاق نبوده است و اگر مي‌دانست، وارد قضيه مي‌شد تا مسالمت‌آميز حل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *