سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۳
۳۵

اصلاح ناشیانه "اپرای عاشورا" و کف‌زدن‌های ممتد آقای‌وزیر!+فیلم

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب: 452066
در حالی که علی جنتی، پس از انتشار فیلم نخست تک‌خوانی زن در اپرای عاشورا، رسانه‌های منتقد خود را تلویحا به مردم شام تشبیه کرد، فیلمی جدید از این تک‌خوانی منتشر شد.
اصلاح ناشیانه "اپرای عاشورا" و کف‌زدن‌های ممتد آقای‌وزیر!+فیلم
به گزارش جهان، نسیم نوشت:
هفته گذشته فیلمی مربوط به "اپرای عاشورا" منتشر شد که در آن خانمی مشغول به تک خوانی بود، این فیلم به صورت گسترده در فضای مجازی پخش شد و واکنش های مختلفی را برانگیخت. بسیاری نسبت به این اقدام وزارت ارشاد واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

با افزایش فشارها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص علی حنتی و معاونش علی مرادخانی، وی شخصا به تماشای این اثر نشست و پس از آن با لحنی آتشین رسانه های منتشر کننده فیلم و منتقدین عملکرد مرادخانی را مورد هجوم قرار داد.

وی تلویحا منتقدین را به دشمنان امیرالمومنین(ع) تشبیه کرد و گفت: با تماشای این اثر، سفری ذهنی به تاریخ داشتم و یاد زمانی افتادم که گفتند، امیرالمومنین (ع) در محراب کشته شده و برخی‌ها پرسیدند که مگر علی (ع) نماز هم می‌خواند؟!

علی جنتی همچنین اظهار داشت: وقتی این کار را دیدم، به آنچه در طول این چند روز روی خروجی سایت‌های خبری و برخی وبلاگ‌ها خواندم، فکر کردم و متوجه شدم، واقعا چه ظلم و جفایی نسبت به این کار می‌شود.

او همچنین رسانه های منتقد خود را به سیاست بازی متهم کرد: "جای تأسف دارد یکسری از عناصری که فقط و فقط به سیاست‌بازی فکر می‌کنند، به چنین کاری خدشه‌ وارد کنند و زحمات کسانی را زیر سوال ببرند."

حسین نوش آبادی، معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم قاطعانه فیلم منتشره را زیر سوال برد و اظهار داشت: فیلمی که از سوی یکی از رسانه ها در این خصوص منتشر شد، صرفا فیلم زمان تمرین این گروه کـُر بوده است و آنها در حال اجرای رسمی نبوده اند و حتی در زمان تمرین هم تکخوانی صرف نبوده است ولی به خاطر فیلمبرداری از نمای نزدیک، این تصور به ذهن متبادر می شود که تکخوانی صورت گرفته است.

تعدادی نیز به دنبال این اظهارات جنتی و مقامات وزارت ارشاد، راه ملامت منتقدین را در پیش گرفتند و فیلم منتشر شده را «مربوط به زمان تمرین» و «فیلمبرداری از نزدیک» دانستند.

با وجود این که فیلم نخست منتشر شده کاملا واضح و بدون شک و شبهه بود اما «نسیم»، فیلمی جدید از این اپرا را منتشر می کند و امیدوار است مقامات محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص علی مرادخانی، معاون هنری این وزارتخانه در خصوص آن توضیحات قانع کننده ای ارائه کنند و پاسخ دهند اگر این اپرا از ابتدا بدون مشکل اجرا شده و پس از اعتراض اهالی رسانه یک شبه اصلاح نشده است ناهماهنگی های مبتدیانه در اجرا مربوط به چیست؟ ضمن آن که این بار فیلم از زاویه مخالف گرفته شده و دیگر توجیه فیلمبرداری از نزدیک پذیرفته نیست.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این تمرین است، و در اجرای عمومی به هیچ وجه این طور نیست
این تشویق به معنای احترام است نه شادی!
چقدر در ظاهر امور مانده ایم!
شهروند
اومدن ابروشو درست کنند،زدن چشمشو کور کردن!!!! آیا از این وزیر غیر از این انتظار داشتید؟!!!
Germany
درود بر وزير عزيز و فهميده مون
آقا یکی بیاد وزیر ارشادو ارشاد کنه!
داود
دمتون گرم

اینا اصلاح هم بشن اینطوری اصلاح میشن
محسن
Romania
هر دم ازین باغ بری می رسد..
عمو وزیر برو خجالت بکش ...
از ماست که بر ماست ...
خدایا امام زمان ما را برسان
p
Iran, Islamic Republic of
خداوند لعنت کند هر کسی که فلسفه قیام حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام را تحریف معنوی یا لفظی می کند.
بي غيرتي هم حدي دارد!!!!!!
Canada
خیلی سوال برانگیز بود خیلی. اصلن همه اش سوال برانگیز بود.
حسین
شما اگه زمانش برسه از هزارتا داعشی هم داعشی تر هستین.
اگر وزیر احمدی نژاد بود ...
تا چشم شماها دربياد.
هرچه بگنددنمکش میزنند
وای به روزی که بگندد وزارت ارشاداسلامی
چه اسم با مسماعی .وزارت ارشاد
مردم
لعنت الله . لعنت بر این قوم کافر
جوک گفتی عزیز. از وزیر ضد ارشاد چه انتظارات بی جایی شما دارید ههههههههه
مراجع
کفن پوشان سریال مختار کجایند !
گویا به خواب شیرین فرهاد رفته باشد
کوروش
کله پوکای جهان نیوزی و پایداری! اون تک خوانی تمرین بود...می فهمین!؟ این هم ادامه تمرین هست که باید با هم بخونن. این آقا هم تک خوانی داشته که چون حرام!!!! نبوده شما پخش نکردین. شماها کله پوکین و بس!!!!!
با شعور تمرین تک خوانی برای با هم خواندن است ؟! یا برای تک خوانی است !
سس
Iran, Islamic Republic of
این ها هم از نسل همونایی هستند که تو زیارت عاشورا مورد لعن قرار میگیرند (یوم فرحت به آل زیاد / یوم تبرکت به بنو امیه) . انشاا...به حق شهید این ماه با همونا محشور بشن
علی
Iran, Islamic Republic of
شما که از اهل کوفه و شام کم نمیارین ولی هر دوتاش واضح بود که تمرینیه.
Iran, Islamic Republic of
تاريخ ثبت خواهد کرد روزگار غريب اين دولت را اين روزها اسناد تاريخي براي قضاوت آيندگان کم نيست.
اگر غریبه وهر عملی را جایز میدونه وای بر روزی که از غربت دراید
تک خوانی زن در حضور نامحرم حرام است . حرمت این کار ربطی به زمان تمرین یا اجرای رسمی ندارد. ظاهراً حداقل در زمان اجرای تمرینی اپرا تک خوانی اون خانم در حضور نامحرم انجام شده .تا اینجا مورد اعتراف مسئولین وزارت ارشاد هست !
این چه صیغه ای است که وزیر ارشاد و معاونان او در مورد یک امر غیر شرعی و حرام دفاع غیر مسئولانه می کنند ؟
اصلاً ما کاری به فیلم (اصلاح شده یا نشده)‌نداریم. آیا این کار انجام شده یا خیر ؟ حتی برای یک بار هم انجام شده باشد گناه بوده و قابل دفاع نیست .
بدعت کار پسندیده ای نیست . تک خوانی خواننده زن پس از انقلاب بدعت است . و وای به حال وزارت ارشاد که این بدعت را به نام عاشور و نام مبارک حسین (ع) عجین کرد . بدا به حال آنان
سروش
Iran, Islamic Republic of
وای از اولاد روحانیت وقتی منحرف می شود دیگر حد و مرزها را می شکند. تاریخ بیاد دارد کف زدن های کیانوری را در پای چوبه دار پدر بزرگش آیت الله نوری!.
یاسر
Iran, Islamic Republic of
این وزیر ارشاد هم مثل اون وزیر ارشاد دولت ..
تنها می شود گفت
برخی اصلا درکی از فرهنگ ندارند
اقای علی جنتی فرهنگ را عاشورا می سازد که پس از قرن ها با مقتلش حماسه می سازد و درس بندگی و ایثار می آموزاند
چه کند امامیه که در دولت شیعی هم غریب است
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت آوره و بی شرمانه دارن حکم مسلم اسلام رو نادیده میگیرن
اینها دست از اهل بیت هم بر نمیدارند ودر ایام محرم کف میزنند واز این قبل نون شبهه میخورند خدا لعنت کند کسانی که به بهانه محرم واهل بیت ذست به هر کار خلاف شرعی میزنند وکسانی که می گویند اشکال نداره لطفا یک استفتایی از مراجع قم کنند واگر گفتند که مراجع تصور خوبی نداشتند واز این قبیل حرفها در ایمان شان شک نکنند
حالا چه اصـــــرار یه ؟!!!!

قحط الرجاله ؟ که باید حتما زن بخونـــه ؟!...
همه اش یک طرف و دست زدن در دهه اول محرم طرف دیگر- واقعا تاسف برانگیز بود
این مصداق ظلم به اهل بیت ع است