يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کاهش شیوع پوسیدگی دندان دانش‌آموزان

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 451951
رئیس اداره سلامت آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: میزان پوسیدگی دندان در میان دانش‌آموزان بالاست به همین دلیل با همکاری وزارت بهداشت و تأمین اعتبار لازم طرح وارنیش فلوراید تراپی در مدارس ابتدایی در حال اجراست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت هر دانش‌آموز ۱۲ ساله ایرانی دو عدد دندان خراب دارد بر همین اساس طبق توافقنامه‌ای که میان دو وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش انجام شده است، طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان کشور در مدارس ابتدایی کشور اجرا می‌شود.

بر این اساس شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان در مدارس پر می‌شود و خدمات لازم ارائه خواهد شد.

الهه حسن پور، رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی در مدارس ابتدایی کشور اظهار داشت:‌ این طرح برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی از پایه اول تا ششم اجرا می‌شود که دانشگاه‌های علوم پزشکی، ایران، تهران و شهید بهشتی در این رابطه همکاری دارند.

وی افزود: این طرح از آبان ماه در مدارس ابتدایی شروع شده است. خرید خدمت نیرو نیز انجام شده، وارنیش فلوراید تهیه شده است و آموزش‌های لازم درخصوص استفاده از آن به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت:‌ وارنیش فلوراید تراپی دو بار در سال اجرا می‌شود که مرحله دوم آن ۴ تا ۶ ماه آینده عملیاتی خواهد شد. در قالب این طرح، نحوه صحیح مسواک زدن به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و پک‌های یک بار مصرف نیز برای هر دانش‌آموز تهیه شده است.

حسن پور ادامه داد:‌ بهداشتیاران دهان و دندان و دندانپزشکان در این طرح با آموزش و پرورش همراهی می‌کنند. اعتبار آن توسط وزارت بهداشت تامین شده که با همراهی مربیان بهداشت در مدارس اجرا خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون میزان پوسیدگی دندان در میان دانش‌آموزان بالاست بنابراین طرح وارنیش فلوراید تراپی می‌تواند با تأثیر بر روی مینای دندان میزان رشد پوسیدگی دندان دانش آموزان را کاهش می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *