دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

شرط شبکه‌سحربرای راه‌اندازی کانالهای جدید

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 451885
مدیر شبکه سحر اعلام کرد اگر نیروی بومی و متخصص در زبان‌های مختلف باشد این شبکه آمادگی دارد در صورت تامین بودجه کانال‌های جدید به ویژه برای چینی‌زبانان راه‌اندازی کند.
به گزارش جهان، علیرضا سلیمانی زاده مدیر شبکه سحر با اشاره به فعالیت های اخیر این شبکه در راستای ارتقای محتوایی و تجهیزات فنی آن به مهر گفت: شبکه سحر چندی است با طراحی جدید وب سایت خود و پخش اینترنتی از طریق آن شرایط مناسبی را برای دسترسی مخاطب به محتوای این شبکه با سرعت بالا در فضای اینترنت فراهم کرده است.

وی ادامه داد: اکنون دسترسی مخاطبان به همه کانال ها به راحتی امکانپذیر است و من امیدوارم بتوانیم بازخورد سیستماتیکی از مخاطبان داشته باشیم و ظرف چند ماه آینده بتوانیم اطلسی از مخاطبان را در حوزه های مختلف ترسیم کنیم تا براساس آن تعاملی شدن شبکه را به صورت هدفمند و سیستماتیک پیش ببریم.

* تامین نیروی انسانی متخصص و بومی سخت تر از بودجه

مدیر شبکه سحر درباره اضافه شدن کانال های دیگری به این شبکه عنوان کرد: این شبکه در حال حاضر از شش کانال برخوردار است و اگر مسایل مالی اجازه دهد و بتوانیم نیروی انسانی لازم را تامین کنیم معاونت برون مرزی در نظر دارد زبان های دیگری را هم که مغفول مانده است پوشش دهد. البته برای راه اندازی بعضی از این کانال ها مساله تامین نیروی انسانی متخصص و بومی آن زبان سخت تر از تامین بودجه است. به طور مثال ما حدود یک و نیم میلیارد چینی زبان داریم که اگر پراکندگی آنها را در دنیا در نظر بگیریم تعدادشان بیشتر می شود ولی ما نیروی لازم که به زبان چینی مسلط باشد، نداریم. همچنین نیروی مسلط به زبان روسی یا ترکی استانبولی نداریم و اگر از چنین نیروهایی به علاوه بودجه مناسب برخوردار باشیم حتما راه اندازی کانال های مرتبط با آنها را در اولویت قرار می دهیم.

سلیمانی زاده عنوان کرد: با چشم انداز فعلی که برای شبکه در نظر گرفته شده است فکر نمی کنم تا دو سال آینده بتوانیم کانالی را به این شبکه اضافه کنیم.

مدیر شبکه سحر درباره ۲۴ ساعته شدن کانال فرانسه و بوسنی اظهار کرد: کانال فرانسه هم اکنون به صورت ۱۸ ساعته فعالیت دارد و بخشی از ارتقای ساعت پخش این کانال به ۲۴ ساعت به تامین استودیو مربوط می شود، اگر این امکان فراهم شود تا چند ماه آینده جدول پخش این کانال به ۲۴ ساعت ارتقا می یابد. زبان بوسنی نیز نیاز به تامین نیروی انسانی بومی دارد که باید از خارج از کشور تامین شود. با این حال همه اینها نیازمند بودجه است و اگر ما بدانیم بودجه آنها تامین می شود از اکنون برای آن اقدام و برنامه ریزی خواهیم کرد.

* شبکه سحر پاک ترین شبکه است

سلیمانی زاده درباره مخاطبان این کانال ها و بازخوردهایی که از آنها دریافت کرده اند، بیان کرد: بعضی از کانال های ما در حوزه سیگنال رسانی مشکل دارند و روی ماهواره های اولویت یک مخاطبان نیستند و از این نظر انتظار ما در حوزه استقبال مخاطبان چندان بالا نیست. با این حال در همین شرایط فعلی بازخوردهایی که به ما می رسد و از شبکه های اجتماعی دریافت می کنیم آمار خوبی است چراکه برنامه های ما بارها در این شبکه ها دیده می شوند.

وی اضافه کرد: ما همه تلاش خود را انجام می دهیم تا برنامه های شبکه سحر را با ساختاری جذاب و محتوایی سالم و آموزنده ارایه کنیم، از این حیث شبکه سحر پاک ترین شبکه ای است که در دسترس مخاطبان قرار می گیرد و بسیاری از گروه های مخاطبان به آن اقبال دارند.

سلیمانی زاده در پایان درباره همکاری با دیگر کشورها در ساخت برنامه ها گفت: قرابت فکری میان ایران و بعضی از کشورهای همجوار بسیار خوب است و این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم بعضی از برنامه های خود را در کشورهایی که به زبان های مذکور سخن می گویند، تولید کنیم. از نظر زبانی برای مخاطب هم مطلوب تر است که برنامه ها با زبان خودشان و در کشورهای خودشان تولید شود. این مساله به جذابیت کار هم کمک می کند و به همین دلیل ما بسیاری از سریال های خود را در جمهوری آذربایجان یا در مسکو تولید می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *