جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

نشست روسای مراجع ملی مبارزه باموادمخدر

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 451764
مدیركل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاری نشست روسای مراجع ملی مبارزه با مواد مخدر گروه ائتلاف پنجگانه آسیای مركزی در تهران خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمود بیات در این رابطه گفت: ایده تشكیل گروه چهارجانبه متشگل از كشورهای روسیه، تاجیكستان، افغانستان و پاكستان توسط روسیه با هدف مقابله با كشت و تولید و قاچاق مواد افیونی در سال ۲۰۱۰ مطرح و اولین نشست آن در همان سال به میزبانی روسیه برگزار شد.

وی افزود: دومین نشست آن نیز در سپتامبر ۲۰۱۱ در كابل تشكیل شد و در آن جلسه، كشورهای ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، ازبكستان، آمریكا، تركیه، تركمنستان و نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی حاضر در افغانستان در مقام ناظر شركت داشتند.

مدیركل روابط بین‌الملل ستاد ادامه داد: سومین نشست این گروه چهارجانبه در سپتامبر ۲۰۱۲ تشكیل و نقشه راهی برای سال‌های ۲۰۱۲- ۲۰۱۷ امضا شد و بیانیه مشتركی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر صادر كردند.

بیات با بیان اینكه چهارمین نشست این گروه در اسلام آباد پاكستان در اكتبر ۲۰۱۳ برگزار شد، گفت: ویكتور ایوانف رییس هیات روسیه، در آن جلسه پیشنهاد الحاق جمهوری اسلامی ایران را به گروه چهار جانبه داد كه اعضا با این پیشنهاد در پنجمین نشست آن در مسكو در می ۲۰۱۴ ، موافقت كردند.

وی گفت: در راستای موافقت اعضا با ارتقاء‌گروه به گروه پنجگانه گروه، پایتخت جمهوری اسلامی ایران، فردا میزبان ششمین نشست روسای مراجع ملی مبارزه با مواد مخدر گروه ائتلاف پنجگانه آسیای مركزی ‏می‌باشد و امیدواریم این نشست، نقش مهمی در تقویت مبارزه و كنترل مواد مخدر و جرایم مرتبط با آن در منطقه داشته باشد.

در این نشست، دكتر عبد الرضا رحمانی فضلی وزیر كشور و دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان، ویكتور ایوانف رییس سرویس مبارزه با مواد مخدر روسیه، معاون آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیكستان و معاون وزیر كشور و مبارزه با مواد مخدر پاكستان به عنوان روسای این گروه ائتلاف پنجگانه حضور دارند و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *