دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

آغاز اجرای طرح تنبلی چشم

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 451761
رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز اجرای طرح تنبلی چشم از ابتدای آبان خبر داد و گفت: سال گذشته ۷۵ درصد کودکان ۳ تا ۶ سال تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند که امسال این طرح توسعه پیدا می کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، انوشیروان محسنی‌بندپی در بیستمین سال اچرای طرح تنبلی چشم افزود: در حال حاضر در یک هزار و ۵۰۰ پایگاه دایمی و ۳۰ هزار پایگاه دایمی و ۳۰ هزار پایگاه غیر دایمی در کشور کودکان ۳ تا ۶ سال معاینه بینایی می شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح تنبلی چشم از سال ۷۴ و به‌صورت پایلوت در بندرعباس آغاز شد ، گفت: اجرای این طرح توانست در جهت جلوگیری از نابینایی و کم‌بینایی کودکان بسیار موثر باشد.

وی با تاکید براینکه در طول ۲۰ سال گذشته با اجرای طرح تنبلی چشم ۲۷ میلیون معاینه برای پیشگیری از کم‌بینایی و نابینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال انجام شده است ، اظهار داشت: در ۳ سطح، از بروز اختلالات بینایی کودکان جلوگیری شده است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی ، طی سال قبل نیز ۷۵ درصد ازکودکان ۳ تا ۶ سال یعنی حدود ۳ میلیون نفر تحت پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفته اند که ۲ میلیون و ۲۶ هزار و ۸۵ نفر از کودکان شهری و یک میلیون و ۳۰ هزار و ۸۱۴ نفر نیز کودکان روستایی بودند کهامسال قصد داریم پوشش این طرح را با همکاری خانه های بهداشت در روستاها بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه بهترین سن برای تشخیص اختلالات بینایی، ۳ تا ۶ سال استگفت: طرح تنبلی چشم از ابتدای آباز آغاز و تا پایان آذرماه در سراسر کشور ادامه دارد و براساس برنامه ریزیهای انجام شده خانواده‌های نیازمند از پرداخت هزینه در سه سطح معاینه، تشخیص و درمان معاف هستند.

بندپی با اشاره به اینکه تهران رتبه اول و سیستان و بلوچستان رتبه آخر را در پوشش این طرح دارد ، گفت: از میان کودکان معاینه شده در سال گذشته ۴۰۰ نفر نیاز به جراحی داشتند که توسط بهزیستی پرداخت شد و همچنین هزینه عینک ۹ هزار و ۴۰۰ کودک نیز پرداخت شد.

وی با تاکید براینکه ۲۳۰ دستگاه پرتابل و مدرن برای اجرای طرح تنبلی پشم کودکان پیش‌بینی شده است، افزود:هزینه معاینه در مراکز دولتی یک هزار و ۵۰۰ و مراکز غیردولتی ۲ هزار تومان است که البته معاینه با دستگاه در مراکز دولتی ۲ هزار تومان و غیردولتی نیز ۵ هزار تومان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *