دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نقش تحریم‌ها در تخریب محیط زیستی ایران

پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 451317
نماینده ایران در مذاکرات جوی سازمان ملل در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بلومبرگ گفته تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا، در تلاشهای تهران برای مقابله با تغییرات جوی اخلال ایجاد کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نماینده تهران در مذاکرات جوی سازمان ملل در شهر «بن آلمان» گفته تحریم‌ها در تلاش‌های تهران برای مقابله با تغییرات آب و هوایی اخلال ایجاد کرده است.

«مجید شفیع‌پور»، سرپرست هیئت اعزامی ایران به این مذاکرات که با حضور بیش از ۱۹۰ کشور دنبال می‌شود در مصاحبه‌ای با بلومبرگ که روز چهارشنبه منتشر شده گفته که تهران در ماه نوامبر طرح خود برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را تقدیم خواهد کرد.

مذاکرات شهر «بن» به منظور فراهم کردن مقدمات نشست مهمی انجام می‌شود که قرار است از روز ۳۰ نوامبر (۹ آذرماه) تا روز ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) با حضور نمایندگان ۱۹۵ کشور به میزبانی پاریس برگزار شود. کشورها در آن نشست به دنبال دست‌یابی به توافقی در جهت کاهش گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۰ خواهند بود.

آقای «شفیع‌پور» در اظهارات روز سه‌شنبه خود تأکید کرد ایران در صورت رفع تحریم‌های سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا می‌تواند تلاشهای خود برای کاهش انتشار سوخت‌های فسیلی را تا چهار برابر افزایش دهد.

شبکه خبری بلومبرگ از قول نماینده ایران در مذاکرات جوی سازمان ملل نوشت: «ما در واقع، بایستی دو طرح متفاوت داشته باشیم - یکی با همین فناوری‌هایی که در دسترس داریم و با همین سطح از منابع مالی و سرمایه‌گذاری و (دیگری) ظرفیتی که به خاطر نظام غیرقابل توجیه تحریم‌ها داریم.»

آقای «شفیع‌پور» افزود: «روی دیگر این سکه که به دنبال آن هستیم این است که ما مطمئنأ این تأثیرات را در صورت رفع تحریم‌ها بین سه تا چهاربرابر خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *