سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

ماجرای دعوای نکونام و قلعه‌نویی چه بود؟

سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 451035
صبح روز دوشنبه، در دادسرای فرهنگ و رسانه جلسه مهمی برگزار شد‌؛ رسیدگی به پرونده شکایت امیر قلعه‌نویی از جواد نکونام.
به گزارش جهان، روزنامه خبر ورزشی نوشت: اين شكايت هم به دليل مصاحبه‌اي بود كه نكونام با خبرورزشي داشت. دادسرا در نوبت اول به نفع نكونام رأي داد اما پس از پيگيري‌هاي سرمربي سابق استقلال و وكيلش، پرونده به دادگاه رفت و از آنجا دوباره به دادسراي فرهنگ و رسانه برگشت خورد. در واقع دادگاه با اين كار از دادسرا درخواست كرد تا رسيدگي بيشتري روي پرونده داشته باشد. پس از آن بود كه نكونام و وكيلش دوباره در دادسرا حاضر شدند تا دفاعيات خود را ارائه دهند. روز گذشته اولين جلسه برگزار شد و با وجود آنكه زمينه براي ارائه تمام مستندات هموار بود، دادسرا بخش اصلي صحبت‌ها را به جلسه دوم واگذار كرد.
 
اين جلسه به احتمال فراوان نزديك به يك ماه ديگر برگزار مي‌شود و پس از آن قاضي درباره پرونده تصميم نهايي را مي‌گيرد. با وجود آنكه اهالي فوتبال موافق اين شكايت نبودند و به نظر مي‌رسيد با دخالت فوتبالي‌ها مشكل رفع شود اما امير قلعه‌نويي پاي شكايت خود ايستاد تا نكونام هم دفاعيات كاملي در دادسرا داشته باشد. هنوز جزئيات جلسه ديروز به بيرون درز نكرده است اما وكيل امير قلعه‌نويي توضيحاتي در اين باره داد: «به‌ هر ‌حال جلسه اول رسيدگي برگزار شد و بايد منتظر برگزاري جلسات آتي بود.
 
تاكنون موكلم اصرار به طي شدن روند حقوقي پرونده داشته‌ و بحثي درخصوص اعلام رضايت مطرح نكرده است، هر چند طرف مقابل هم اقدام مؤثري براي اخذ رضايت انجام نداده‌ است.» روز گذشته وكيل نكونام ترجيح داد در اين باره سكوت كند و حرفي نزند. حسن‌‌زاده در اين باره گفت: «قرار شد ما اصلاً درباره اطلاعات جلسه حرفي نزنيم.»
 
اما معلوم نيست در پايان چه كسي برنده خواهد شد. حضور آرش برهاني مهاجم استقلال هم در جلسه ديروز شايعاتي را به همراه داشت، اينكه او رفته تا به نفع نكونام شهادت دهد. اين بازيكن اما به تكذيب چنين خبري پرداخت و گفت: «اصلاً قرار نبود عليه كسي شهادت بدهم. من به دادگاه رفته بودم تا زمينه را براي آشتي آنها مهيا كنم.» در دادگاه قرار شد وكيل امير قلعه‌نويي هم مثل وكيل نكونام سكوت كند اما او پس از پايان جلسه، سريعاً روبه‌روي خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد. بدين ترتيب، كار براي بررسي نهايي پرونده به جلسه ماه آينده آنها كشيده خواهد شد.
 
هدفم آشتي دادن آنها در دادسرا بود
برهاني: نه عليه قلعه‌نويي شهادت دادم نه به نفع نكونام
آرش برهاني ديروز در دادسراي فرهنگ و رسانه حاضر شد. جواد نكونام روز گذشته براي دفاع از خود پس از شكايت قلعه‌نويي به دادسرا رفته بود و خبرنگاران وقتي برهاني را كنار او ديدند، چنين خبري مخابره كردند‌؛ «آرش به نفع نكونام و عليه قلعه‌نويي شهادت مي‌دهد.» اين خبر باعث شد تا برهاني خيلي زود واكنش نشان دهد. او در اين باره مي‌گويد: «اصلاً هدفم اين نبود كه به نفع نكونام يا عليه قلعه‌نويي شهادت بدهم. هر دو از دوستان من هستند و پيداست حضور من فقط يك دليل داشته است.» او ادامه مي‌دهد: «تمام هدف من اين بود كه بتوانم اين دو عزيز را آشتي بدهم. فكر مي‌كردم آقاي قلعه‌نويي هم به جلسه بيايد ولي ايشان نيامد و تنها وكيلش حضور داشت.» برهاني در پايان مي‌گويد: «اتفاقي كه بين اين دو افتاده، نبايد اينقدر بزرگ مي‌شد. من هدفم اين بود كه رودررو شوند و آشتي كنند. من هم به اين قضيه كمك كنم. ان‌شاءا... اين پرونده با خير و خوشي بسته شود. اتفاقاً قاضي پرونده هم دنبال همين مسئله است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *