دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

گزارش جدید از ارزانی و گرانی موادغذایی

دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 450908
بانک مرکزی، گزارش هفتگی متوسط قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به ۲۴ مهرماه جاری را اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بر پایه اعلام بانک مرکزی در این هفته قیمت ۳قلم مواد خوراکی افزایش، قیمت ۳ گروه ثابت و قیمت ۵ گروه کاهش یافته است. همچنین لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل ۵.۵ درصد، حبوبات ۲۶.۵ درصد، سبزی های تازه ۳ درصد، برنج ۸ درصد، گوشت قرمز ۶.۴ درصد، گوشت مرغ ۲.۵ درصد، قند و شکر ۶.۵ درصد و روغن نباتی نیز ۰.۸ درصد افزایش قیمت نشان می دهد.
 
در این بخش قیمت تخم مرغ ۷ درصد، میوه های تازه ۴ درصد و چای نیز ۱.۳ درصد افت قیمت داشته است.
 
لبنیات و تخم مرغ
 
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود. بهای تخم مرغ معادل ۳.۲ درصد کاهش داشت و شانه ای ۷۴۰۰۰ الی ۹۵۰۰۰ ریال فروش می رفت.
 
برنج و حبوب
 
این هفته در گروه برنج، قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی بدون تغییر بود. بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل ۲.۹ درصد و ۳.۴ درصد افزایش یافت. در گروه حبوب، قیمت لوبیا سفید و لوبیا قرمز ثابت بود و بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۴ درصد تا ۵.۰ درصد افزایش داشت.
 
میوه ها و سبزی های تازه
 
همچنین در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.
 
میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت گلابی معادل ۴.۳ درصد، هلو ۳.۷ درصد، انگور ۰.۷ درصد و موز ۰.۹ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۷ درصد تا ۲۸.۰ درصد کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۱ درصد تا ۵.۷ درصد افزایش داشت.
 
گوشت قرمز و گوشت مرغ
 
بر پایه این گزارش، در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود و بهای گوشت مرغ معادل ۵.۳ درصد کاهش یافت.
 
قند، شکر، چای و روغن نباتی
 
در این هفته قیمت قند معادل ۰.۲ درصد و شکر ۰.۴ درصد افزایش داشت. بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *