يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳

بيانيه ۳۰۰۰ گروه جهادي خطاب به رهبر انقلاب

يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 450604
سه هزار گروه بسیج دانشجویی ضمن استقبال از بیانات رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه ایشان به این اردو ها بیانیه ای خطاب به معظم له صادر کردند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی، ۳ هزار گروه جهادي كشور در واكنش به توجه ويژه رهبر معظم انقلاب اسلامي به اردوهاي جهادي، بيانيه اي خطاب به ايشان صادر كرده اند كه متن آن به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

محضر گرامي رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت امام خامنه اي عزيز

با عرض سلام و تقديم احترام

تاكيد مجدد و پررنگ جنابعالي بر اهميت اردوهاي جهادي، بويژه در ديدار با شركت كنندگان در نهمين همايش ملي نخبگان فردا، بار ديگر كام جهادگران عرصه مبارزه با محروميت، فقر و استضعاف را شيرين و در عين حال تكليف سنگين آن ها را مضاعف كرد. مايه كمال افتخار جهادگران است كه يكي از توصيه هاي موكد جنابعالي به دانشمندان، پژوهشگران و نخبگان كشور، حضور در اردوهاي جهادي است. فرمايشات شما در ديدار با شركت كنندگان در همايش ملي نخبگان فردا بار ديگر به جهادگران ثابت كرد، مجاهدت هاي خاموششان در نقاط محروم و دور افتاده هرگز از چشمان تيزبين رهبرشان دور نمي ماند و اين در حالي است كه نيك مي دانيم در شرايط كنوني كشور و منطقه، فهرست مشغله ها و دغدغه هاي حضرتعالي از هميشه طولاني تر شده است. صميمانه از اين لطف شما سپاسگزاريم و خدا را شكر مي گوييم كه فرهنگ جهادي در ايران، پشتيباني چون جنابعالي دارد.

اما بعد؛

همچنان كه مستحضر هستيد، هم اكنون بيش از ۳۰۰۰ گروه جهادي مشغول خدمت رساني داوطلبانه به مناطق محروم و نوكري ملت شريف ايران است و دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه هاي كشور، مهمترين نيروي اجتماعي پشتيباني كننده از اردوهاي جهادي را تشكيل داده اند. طي ساليان گذشته نخبگان دانشگاهي كشور با گرايش ها و سلايق اجتماعي و سياسي گوناگون در غالب گروه هاي جهادي با نيت خدمت به مردم مستضعف، بيش از ده ها هزار پروژه عمراني در زمينه راهسازي، آب رساني، برق رساني، ساخت مسجد، مدرسه، منزل مسكوني و ... در سراسر كشور به بهره برداري رسانده اند. به ثمر رسيدن اين ميزان پروژه عمراني توسط نخبگان و دانشجويان كشور، گواهي بر سلامت، پاكي، تعهد و غيرت جامعه دانشگاهي كشور است، هر چند در فرهنگ اطلاع رساني ناهمگون و مغشوش حاكم بر رسانه هاي كشور، اولويتي براي پرداختن نيابد. آغوش گروه هاي جهادي به روي نخبگاني كه مخاطب فرمايشات شما بودند باز است و براي پيوستن اين عزيزان به مسير افتخار آميز نوكري محرومان لحظه شماري مي كنيم.

گروه هاي جهادي كشور كه هم اكنون دوره بلوغ خود را سپري مي كنند، همواره تحول و تعالي دائمي مبتني بر ظرفيت ها و نيازهاي به روز كشور را مدنظر قرار داده اند. در اين مسير اما گريزي از بازتعريف واژه «محروميت» وجود نداشت. بنابراين گروه هاي جهادي و انديشه ورزان جهادگر با مشاهده واقعيت هاي عيني و ميداني در مناطق محروم و نيز وقوف بر مفهوم متعالي اقتصاد مقاومتي، متفقا به اين نتيجه رسيدند كه تعريف واژه «محروميت» ديگر نمي تواند در «برخوردار نبودن از امكانات عمراني» خلاصه شود و نيازمند ارتقاء است، بر اين اساس «برخوردار نبودن از شغل و نداشتن مهارت انجام كار مفيد و درآمدزا» جايگزين تعريف سابق از محروميت شد تا علاوه بر حفظ اهتمام سابق نسبت به بهره برداري از پروژه هاي عمراني در مناطق محروم، ظرفيت گروه هاي جهادي كشور در خدمت اقتصاد مقاومتي و اشتغالزايي به مثابه ركن اساسي آن قرار بگيرد.

جهادگران در مسير كمك به اقتصاد مقاومتي با علم به اهميت روستا به عنوان پايه امنيت غذايي كشور، در كنار گروه هاي جهادي سنتي، اقدام به تشكيل گروه هاي جهادي تخصصي دامپزشكي و كشاورزي متشكل از اساتيد دانشگاه و دانشجويان رشته هاي كشاورزي و دامپروري كرده اند، اين گروه ها در فصول مختلف سال در ميان كشاورزان و دامداران حضور مي يابند و كشاورزي و دامپروري علمي و نيز استفاده از صنايع تبديلي را ترويج مي كنند. دورنماي فعاليت گروه هاي جهادي تخصصي ان شاء الله افزايش توليد ملي، افزايش درآمد روستائيان، افزايش بهره وري در استفاده از منابع طبيعي بويژه آب، اشتغالزايي در روستا و جلوگيري از مهاجرت به شهرها خواهد بود كه تجلي عيني اقتصاد مقاومتي است.

انحصار زمان برگزاري اردوهاي جهادي در ايام تعطيلات تابستان و عيد و نيز محدود شدن پايگاه اجتماعي آن به دانشجويان، همواره يكي از دغدغه هاي جهادگران بوده است. بر اين اساس به پيشنهاد انديشه ورزان جهادي، اردوهاي جهادي كوتاه مدت اما مداوم يك روزه و چند روزه طراحي شد تا اولا اردوهي جهادي در سرتاسر سال برقرار باشد و ثانيا علاوه بر دانشجويان، ساير اقشار و لايه هاي اجتماعي بتوانند در آن مشاركت داشته باشند.

رهبر عزيز!
انديشه و عمل گروه هاي جهادي كشور مبتني بر اين باور است كه نظام سلطه و بويژه آمريكاي جهانخوار به دليل غيض و كينه اي كه از ملت شريف ايران در سينه دارد، هرگز از رفاه و آسايش ايرانيان خوشحال نمي شود هر چند خلاف آن وانمود كند، به همين دليل گروه هاي جهادي خدمت به ملت بزرگ ايران و تلاش براي گسترده تر شدن سفره آن ها را مهمترين راه براي مبارزه با آمريكا تشخيص داده اند و باور دارند هيچ چيز به اندازه خدمت به محرومان، خشم جهانخواران مستكبر را بر نمي انگيزد. جهادگران ايران اسلامي باور دارند كه درگيري ها و خط كشي هاي سياسي هيچكدام اصالت ندارند و كشمكش هاي سياسي اگر از امنيت و اقتدار ملت ما نكاهند، چيزي بر آن نمي افزايند، گروه هاي جهادي به همين دليل همواره كوشيده اند دامان خود را از آلودگي به درگيري هاي سياسي مصون بدارند و خدمات خود را صرفا به نام انقلاب اسلامي و خون پاك و مطهر شهداء سند بزنند. همه اميد جهادگران اين است كه با اهتمام عملي و ميداني به مساله اقتصاد مقاومتي، در حد توان به اقتدار نظام برآمده از خون شهداء ياري رسانده باشيم و در اين مسير نيازمند راهنمايي و دعاي خير جنابعالي هستيم.

عزت و عظمت روز افزون انقلاب عزيز اسلامي را از درگاه خداوند متعال خواستاريم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *