يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اسلواکی با یاری اسپانیا به جام ملت‌ها رسید

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 449737
تیم ملی فوتبال اسلواکی با کمک اسپانیا توانست جواز حضور در مرحله نهایی رقابتهای یورو ۲۰۱۶ را کسب کند. تیم‌های اوکراین و اسلوونی هم به مرحله پلی‌آف راه یافتند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پرونده گروه‌های C و E رقابتهای مقدماتی یورو ۲۰۱۶ دوشنبه شب بسته شد و اسلواکی از گروه C بعنوان دومین تیم جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کرد. پیش‌تر اسپانیا از گروه C و انگلیس و سوئیس از گروه E صعود خود را مسجل کرده بودند.
 
دوشنبه شب در گروه C تیم ملی اوکراین میزبان اسپانیا بود که ماتادورها با ارایه یک بازی حساب شده با نتیجه یک بر صفر میزبان خود را شکست دادند. ماریو گاسپار در دقیقه ۲۲ برای اسپانیا گلزنی کرد. در دقیقه ۲۵ بازی نیز سسک فابرگاس یک ضربه پنالتی را برای اسپانیا از دست داد.
 
در دیگر بازی مهم این گروه اسلواکی در خانه لوکزامبورگ توانست به برتری ۴ بر ۲ دست یابد تا صعودی تاریخی به مرحله نهایی یورو ۲۰۱۶ داشته باشد. اسلواک‌ها این صعود را مدیون اسپانیا هستند چرا که با پیروزی ماتادورها در زمین اوکراین از این شانس برخوردار شدند تا با غلبه بر لوکزامبورگ از اوکراین پیشی بگیرند و به مرحله نهایی جام ملت‌ها راه یابند.
 
بدین ترتیب در گروه C تیم اسپانیا با ۲۷ امتیاز در صدر جدول جایگاه خود را تثبیت کرد. اسلواکی ۲۲ امتیازی شد و به عنوان تیم دوم این گروه به جام ملت‌ها راه یافت. اوکراین هم با ۱۹ امتیاز به مرحله پلی‌آف رسید.
 
اما از گروه E این مسابقات از قبل صعود انگلبس و سوئیس مسجل شده بود و اسلوونی توانست با برتری در خانه سن مارینو به عنوان تیم سوم راهی مرحله پلی‌آف شود. انگلیس در دیدار پایانی خود برابر لیتوانی به بردی پرگل دست یافت تا رکورد ۱۰۰ درصد برد خود را در دور مقدماتی حفظ کند. تیم سوئیس نیز در زمین استونی پیروز شد و اسلوونی با ایستادن در رده سوم این گروه به مرحله پلی آف رسید.
 
نتایج دیدارهای برگزار شده از این قرار است:
 
گروه C
 
* اوکراین صفر - اسپانیا یک
* بلاروس صفر - مقدونیه صفر
* لوکزامبورگ ۲ - اسلواکی ۴
 
گروه E
 
* سن مارینو صفر - اسلوونی ۲
* استونی صفر - سوئیس یک
* لیتوانی صفر - انگلیس ۳
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *