يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱۵

ظریف از پیشگاه ملت غذرخواهی کند

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 448052
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت در امتناع از دادن لایحه برجام به مجلس دچار اشتباه و خطای بزرگ و استراتژیک شده است.
به گزارش جهان، منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: گزارش نهایی برجام برای ارائه به مجلس آماده شده و ما امروز در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنیم تا به جای تقدیم لایحه از سوی دولت، مجلس در قالب طرح دو فوریتی برجام را به تصویب برساند.

وی افزود: ما هر چه منتظر شدیم تا دولت در این زمینه پیش‌دستی کند اما به این کار اقدام نکرد و در این زمینه بنده به صراحت اعلام می‌کنم که دولت دچار اشتباه بزرگی شد در حالی که با همراهی مجلس می‌توانست بله یا نه با پشتوانه قانونی را در اجرای برجام بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هیچ‌وجه مجلس در این ماجرا مقصر نیست و دچار قصور و کم‌کاری نشده بلکه این دولت است که در این ماجرا رفوزه شده است و قطعا تبعات آن را نیز لمس خواهد کرد.

حقیقت‌پور در مورد دست دادن ظریف با اوباما نیز عنوان کرد: بنده معتقدم وزیر امور خارجه ما در این ماجرا اشتباه بزرگی را مرتکب شد و باید از پیشگاه ملت عذرخواهی کند.

وی در پاسخ به این سئوال که استیضاح وزیر امور خارجه تا چه حد صحت دارد، افزود: بعید به نظر می‌رسد که کار به استیضاح برسد اما ممکن است در فضای انتقادات تند مجلس به وزیر امور خارجه اگر عذرخواهی انجام نشد کار به جاهای باریک‌تر برسد.

این نماینده مجلس یادآور شد: بنده مخالف استیضاح احتمالی وزیر امور خارجه هستم و بر این باورم که در این شرایط باید فضا را آرام کرد تا بسیاری از مسائل با آرامش حل و فصل شود.

حقیقت‌پور در مورد کوتاه آمدن دولت در ماجرای اخیر منا تصریح کرد: انتظار داشتیم دولت یازدهم انقلابی‌تر از این عمل کند اما به نظر می‌رسد به خاطر برخی ملاحظات دولت با حکام عربستان مماشات کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد و اعوان و انصارش باید عذرخواهی کنن
از مردم ( نه دى ) ؛
چونكه خدماتشان منهاى دوسال آخر معدل بيست سال خدمت
كار گذاران ، اصلاحات ، ودولت كليد دار بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو فقط بگو چى زدى ؟! اُور دوز نشي !!!!!!!!!
اقاى ظريف بسيار كار خوبى كردند. شما تندروها ارزو داشتيد جاى ظريف ، احمدى نژاد بود تا كشور را گلباران كنيد و الان از حرص داريد ميتركيد. خدارو شكر كه انقدر ناراحت هستيد.
رامین
مگه مجلس در قبال فاجعه منا چه کار کرده...در ضمن از طرف ملت صحبت نکن ما نیاز به عذر خواهی نداریم..باید به خاطر گرونی و بیکاری شماها عذر خواهی کنید
فرهاد
شما نگران خودتان باشید.ملت از اینکه دکتر ظریف رعایت ادب دیپلماتیک کرده خیلی هم خوشحالند.
محمدی
United States
برای چه عذر خواهی کند؟ مگر رعایت ادب هم عذرخواهی میخواهد!
کسانی کی باید عذرخواهی کنند نمایندگانیهستند که بجای دفاع از مردم سنگ خود ودار ودسته ی خودرا به سینه میزنند.
یعنی منظورت از ملت دلواپسان هست. نه دوست عزیز از منظر ملت ایشان کار اشتباهی انجام نداده شما. اشتباه کردی که از حانب ملت حرف زدی. اره جانم نکن اینکارو. .
ملتِ نگران از مسئول شدن برخى سيب زمينى صفت ها : ⁉️
سگ دلواپسان شرف داره به بى غيرتاى بيدردِ روشن فكرنما،،،
اقای حقیقت پور باید توجه کنند دست دادن با اوباما اولین خطای اقای ظریف نبود والبته اخرینش هم نخواهد بود.نرمش بیش از حد مجلس با دولت یازدهم کار را بجایی کشانده که برخی رسما جسارت عدم تمکین ولایت فقیه را دارند.ندیدید؟ایا هنوز نفهمیدید؟ اینها با اطمینان از اینکه استیضاح نمیشوند هر کار دیگری هم میکنند.ایا نرمش بیش از حد شما نشان انقلابی بودن است؟ پس قاطعیت چیست؟ اینکه بگوییم در این برحه یا این زمان حساس نمیشود استیضاح کرد فرقش با محافظه کاری چیست؟.....؟......؟.....؟ جواب کدامرا اول میدهید؟
در عین زحماتی که اقای ظریف کشیدند، به خاطر این بی تدبیریشون بعد از هشدارهای صریح اقا که نشست و برخاست با امریکایی ها ما را به تذبذب متهم می کند، باید استیضاح شوند و در صورت عدم عذرخواهی برکنار گردند
اذر
لطفا از طرف مات حرف نزنید
Romania
همه مسئولان و نمایندگان باید از ملت عذر خواهی کنند بخاطر اینکه اینهمه بخاطر پست و مقام همدیگر را ضایع میکنید
بله ما از ظریف دل خونی داریم وی باید عذرخواهی بکنه و ....
بای ذنب؟
بخاطر تحقير ملت غيور ،،،