سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
با انتقاد از هموار کردن مسیر نفوذ آمریکا در ایران بیان شد؛

زاکانی:این حرکت‌ها هیچ‌کدام تصادفی‌نیستند

جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 447756
رئیس کمیسیون ویژه بررسی «برجام» مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای در فکر تغییر ظاهر و نگاه مردم نسبت به آمریکا هستند و می پندارند که آمریکا باید مشکلات ما را برطرف کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علیرضا زاکانی شامگاه پنج شنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان سپاه همدان با بیان اینکه پیش از انقلاب ما در کشور وضع نامناسبی داشتیم، گفت: بعد از انقلاب شرایط متفاوتی بر جامعه ما حاکم شد و کار به جایی رسید که امروز ایران اسلامی بر قله شرف، عزت و افتخار نشسته و الگوی تمام عیاری برای سایر ملت ها شده است.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک ایران و ۱+۵ با بیان اینکه کشور ایران در ابتدای انقلاب مجموعه ای بود که تجربه حکومت داری و ایستادگی نداشت، افزود: تجربه ایستادگی به معنی ایستادگی در مقابل همه اراده های نامطلوب جهان را به جز در یک بازه زمانی کوتاه در صدر اسلام نداشتیم.

وی عنوان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی دو گروه سلطه گر و سلطه پذیر را در جهان مشاهده می کردیم اما امروز ایران پایه گذار گروه سلطه ستیز است و برقله و بام این گروه پرچم داری می کند.

زاکانی با بیان اینکه امریکا امروز از هر روز دیگر ضعیف تر و ایران اسلامی از هر روزی قوی تر است، گفت: این حرف در حد شعار نیست و در جهان اسلام نیز هرگاه بارقیب های خود مقایسه می شویم می بینیم که آنها وضعیت فلاکت باری دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما رقیب دنیای اسلام نیستیم، افزود: ما رقیب تفکرهای نامطلوب و جریان های ناصواب و نمودهایی از اسلام آمریکایی هستیم که ۳۷ سال است با ایران اسلامی رقابت می کنند.

امروز در جهان اسلام شرایط ایران یک شرایط بسیار مطلوب و ایده آل است

وی در ادامه گفت: امروز در جهان اسلام شرایط ایران یک شرایط بسیار مطلوب و ایده آل است اما موضع ما موضع بسیار بالایی است و روند هم روند دوام یافتن این جریان است.

زاکانی با بیان اینکه بعد از ۳۷ سال در کشور ما دو نوع تفکر برای اداره کشور وجود دارد، عنوان کرد: یک تفکر بر مبانی انقلاب اسلامی تاکید دارد و نسبت به اسلام با نگاه اجتهادی امام و رهبر اصرار می ورزد و آن را اسلام ناب می داند و به توده های مردم، آرا و رای آن ها توجه دارد.

رئیس کمیسیون برجام افزود: باید ایران را بر اساس توانمندی های داخلی بسازیم و از هرفرصتی برای فعالیت در زمینه های جهانی و منطقه ای استفاده کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در مقابل آن تفکر، تفکر دیگری هم وجود دارد که معتقد است باید ایران را در منظومه موجود جهانی تعریف کرد و تابع این منظومه بود و حداکثر به عنوان یک عضو فعال متوسط منطقه ای دید تا بر اساس این نگاه امکان حیات برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی فراهم شود.

زاکانی گفت: این خوشبینانه ترین تعریفی است که می توان برای کسانی که امروزه از خط امام و رهبری عدول می کنند، انجام داد.

رئیس کمیسیون برجام با بیان اینکه هر دو تفکر در بین مسئولان کشور وجود دارد، عنوان کرد: هر دو تفکر در بین مسئولان کشوری نمودهایی دارد و حرکت های هرکدام معانی خاص خود را بیان می کند.

هر کدام از مسئولان برای خود افقی را در نظر گرفته اند و به سمت قله و هدف خود حرکت می کنند

وی افزود: این حرکت ها هیچ کدام اتفاقی و تصادفی نیستند و هر کدام از مسئولان برای خود افقی را در نظر گرفته اند و به سمت قله و هدف خود حرکت می کنند.

زاکانی با اشاره به سخن رهبرانقلاب که فرموده بودند دو نگاه بر اقتصاد حاکم است، گفت: نگاه اول، نگاه حل مشکلات با توجه به توانمندی های داخلی است که خود رااز توانمندی های منطقه ای و جهانی و فرصت های آن ها محروم نمی کند اما اصل را داخل کشور قرار می دهد.

وی در ادامه افزود: نگاه دوم نگاهی است که می خواهد مشکلات ایران را از خارج کشور حل کند.

زاکانی با بیان اینکه در مواجهه با این دو نگاه عمل های گوناگون و اندیشه های متفاوتی را می بینیم، عنوان کرد: تمامی آن ها معنا دارند.

رئیس کمیسیون برجام افزود: هنگامی که به دو جریان نگاه می کنیم می بینیم آن کسانی که اصرار بر تغییر بنیان ها وشعارها و ایده های انقلابی در سطح کشور، منطقه و جهان دارند تلاش می کنند که با یک صورت بندی ظاهری خوب، مسیر انقلاب را به عرصه هایی دعوت کنند که هیچ پاسخ مناسبی نخواهد داشت.

زاکانی با بیان اینکه در دوسال اخیر بنا بود اتفاقاتی روی دهد و شعارهایی نیز داده شد، گفت: مردم بر اساس یک سری شعارها و تدابیر مناسب اعتماد کردند و رای دادند اما اتفاقات روی داده اخیر محل تامل دارد.

ما هیچ گاه با آمریکا بدرفتاری نکرده ایم اما او در اوج بد رفتاری و جنایت کاری با ما برخورد کرد

وی با اشاره به نوع مواجهه ما با نظام سلطه و آمریکا عنوان کرد: ما هیچ گاه با آمریکا بدرفتاری نکرده ایم اما او در اوج بد رفتاری و جنایت کاری با ما برخورد کرد و طی این ۳۷ سال لحظه ای نبود که از افکار شیطانی خود دست بکشد.

زاکانی با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ نام گذاری شد، گفت: عده ای در فکر تغییر ظاهر و نگاه مردم نسبت به آمریکا هستند و می پندارند که این آمریکاست که باید مشکلات ما را برطرف کند.

وی با اشاره به دیدار اخیر وزیر امور خارجه با رئیس جمهور آمریکا گفت: آیا امکان دارد دیدار اخیر وزیر امور خارجه کشور با رئیس جمهور آمریکا اتفاقی باشد؟ چرا اتفاقی مشکلات مملکت حل نمی شود؟

زاکانی افزود: این اتفاق در حالی افتاد که می دانستند خلاف است و به آن ها از قبل تذکر داده شده بود حال با رخ دادن این اتفاق چه چیزی دستگیر ما شد؟

وی همچینن در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ۵ هزار نفر مسلمان در حادثه منا به رحمت خدا رفتند، گفت: ۵۰۰ نفر ایرانی با آن وضعیف تاسف بار به رحمت ایزدی پیوستند.

زاکانی افزود: هنگامی که وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه عربستان تماس برقرار کرد وی اجازه ملاقات نداد و آقای ظریف از طریق امیر کویت مسئله را پیگیری کرد که وزیر بهداشت ایران اجازه ی ملاقات با مجروحان ایرانی را داشته باشد و آیا این عزت یک ایرانی است؟

رئیس کمیسیون برجام با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در شهر نوشهر عنوان کرد: رهبر ما پیام صریح خود را در سخنرانی نوشهر اعلام کردند که اگر عربستان کوچکترین اهانتی به زائرین حرم الهی بکند و بخواهد به بدن های مطهر کوچکترین بی حرمتی داشته باشد برخورد ایران سخت و خشن خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه ما دلمان برای دیگر کشته های مسلمان حادثه منا هم می تپد، افزود: آن ها اگر در خواب غفلت باشند برای این است که فضای حکومتشان اینگونه ایجاب می کند اما ما که چنین رهبری داریم باید درس بگیریم و به عزت و منزلت خود برگردیم و بیدار شویم.

وی با بیان اینکه لبخند و غضب رهبر ما برای رضای خدا است نه برای بیگانگان، گفت: پیام اسلام به قدری گیرایی دارد که هیچ راهی برای عدم پذیرشش وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *