دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

پناهیان: آل سعود درپی جنگ تمدن‌هاست

يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 446918
کارشناس مسائل مذهبی گفت: سعودی‌ها به دنبال جنگ بین تمدن‌ها هستند اما ما به دنبال چنین جنگی نیستیم. چرا ما باید علیه یک بیماری محتضر بجنگیم؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام رضا پناهیان کارشناس مسائل مذهبی در مراسم گرامیداشت شهدای منا که عصر امروز با حضور جمعی از خانواده‌های قربانیان در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه نمی‌توان قبول کرد وقوع فاجعه منا ناشی از ضعف مدیریت دولت عربستان اتفاق افتاده باشد، اظهار داشت: اگر شما خودتان از مسیری که این قتل عام در آن انجام گرفته، یک بار در سال‌های اخیر عبور کرده باشید، می‌توانید ضعف مدیریت دولت عربستان را قبول کنید چرا که ضعف مدیریت امکان قتل عام ۲ هزار نفر را ندارد آن هم با مردمانی که آرام‌ترین پیاده‌روی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: پیاده‌روی در منا آرام‌تر از پیاده‌روی در کنار خانه کعبه است و حتی این پیاده‌روی آرام‌تر از سعی صفا و مروه است و زیر نظارت دوربین‌هایی که تمام مسیر را کنترل می‌کنند، انجام می‌شود و اگر کوچکترین شعاری علیه ایادی استکبار داده شود، با آن برخورد می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: در این مراسم مردم انگیزه‌ای ندارند که همدیگر را هل دهند و هیچ‌کس عجله‌ای برای رفتن ندارد. بنابراین این مسیر بر اثر بی‌خردی بسته نشده است و حتما تدبیری پیش سر آن بوده است چرا که برخی خبرهایی که از مسیرهای مطمئن می‌شنویم جرات بیان آن را نداریم.

پناهیان اظهار داشت: گاهی جنایت دشمنان آنقدر بزرگ است که نمی‌توان آن را باور کرد. مانند دروغ‌های بزرگی که می‌گویند و نمونه آن موضوع هولوکاست و حمله تروریستی به برج‌های دوقلو است. بنابراین دروغ بزرگ به سختی قابل انکارند و مقصر برخی جنایات بزرگ را به سختی می‌توان پیدا کرد.

وی ادامه داد: اگر دشمنان اسلام بر روی جاده‌هایی که از روی مسیر عبورکنندگان به رمی جمرات ایستاده باشند و فکر کرده باشند که چگونه می‌شود قتل عامی را رقم زد به سرعت به معادله ساده می‌رسند و کافیست که از این ۳ راه که دو میلیون نفر قرار است از آن عبور کنند، دو راه بسته شود و بخشی از جمعیت در زیر آفتاب سوزان به اندازه ۵ دقیقه منتظر شوند و نه یک ساعت و ۲ ساعت؛ اینها دست بالا گرفتند که دیگر مطمئن باشند تا فاجعه بزرگی رخ دهد.

وی با بیان اینکه کسانی که در این فاجعه حضور داشتند حرف‌های دیگری می‌زنند که آدم جرات بیان آن را ندارد، گفت: بخشی از عدم جرات به خاطر این است که هنوز حاجیان ما در مکه هستند تا آنها از آنجا خارج نشوند، هیچ امنیتی ندارند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به کمبودهای امسال مراسم حج، افزود: امسال علی‌رغم همه سال‌های قبل در آنجا بسته‌های آب توزیع نمی‌شود؛ همیشه بسته‌های آب توزیع می‌شد و زیر دست و پاها صدا می‌داد در این مراسم حجاج کم کم جان دادند و دوربین‌ها آنها را دید ولی کسی به کمک آنها نرسید.

پناهیان با تاکید بر اینکه ضعف مدیریت و سوء تدبیر حداقل ماجراست، اظهار داشت: حتما اقداماتی انجام شده که منجر به وقوع این مسئله شده است ولی اینکه بگوییم این اقدامات ناخواسته بوده نمی‌توان به سادگی آن را باور کرد. اصلا شما مسلمان یا طرفدار حج هم نباشید، از نظر سیاسی، فرهنگی و دینی واقعیت این ماجرا اجازه نمی‌دهد که ما بپذیریم این فاجعه بزرگ چیزی جز یک قتل عام برای مسلمانان نبوده است.

وی ادامه داد: این قتل عام یا توسط عوامل نفوذی جریان استکبار که در دستگاه حاکمه سعودی هستند یا توسط خود آنها صورت گرفته است.

پناهیان افزود: حضرت امام خمینی فرمودند که وهابیت آل سعود، کانون فتنه و جاسوسی علیه مسلمانان هستند و ایشان در مقدمه وصیت‌نامه خود گفتند که باید در نوحه‌های محرم فریاد مرگ بر آل سعود سر داده شود. به هر حال این اتفاق با کمک نفوذی‌ها در دستگاه هیئت حاکمه آل سعود یا توسط خود آنها صورت گرفته باشد، باید چرایی آن را مطرح کرد.

پناهیان با طرح این پرسش که قتل عام منا در یک نقطه شریف چرا باید صورت گیرد، یادآور شد: ماجرا همان ماجرایی است که آنها از چند سال قبل بر طبل آن کوبیدند یعنی ماجرای جنگ تمدن‌ها. ما به نبرد و گفت‌وگوی بین تمدن‌ها معتقد نیستیم چرا که گفت‌وگوی بین تمدن‌ها وقتی صورت می‌گیرد که هر دو طرف اهل گفت‌وگو باشند؛ ما اهل گفت‌وگو هم باشیم آنها اهل گفت‌وگو نیستند.

وی ادامه داد: آنها اهل حمایت از آدم‌خوارها و گروه‌های تکفیری هستند. آنها زمانی ادای گفت‌وگو را در می‌آورند که فکر می‌کنند می‌توانند عوام‌فریبی کنند اما می‌دانند که عوام‌فریبی جایی ندارد. آنها توسط ایادی خود کارگردان می‌گذارند و دستور سربریدن از پشت دوربین‌ها از ناحیه او صادر می‌شود. آنها اهل وحشیانه‌ترین رفتارهایی هستند که در طول تاریخ سابقه نداشته است. آنها در مقابل دوربین‌ها جگر سربازی را در می‌آورند و به دندان می‌کشند یا دختر ۳ ساله‌ای را به نرده بسته و والدین او را مثله می‌کنند که این صحنه‌ها تصادفی پخش نمی‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: اینگونه افراد اهل گفت‌وگو نیستند و اصل ماجرا از سوی استکبار جهانی طراحی شده است و این موضوع را در صحبت‌های آنها می‌بینیم؛ وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در کتابی نوشته که ما داعش را راه انداختیم لذا امکان گفت‌وگوی بین تمدن‌ها وجود ندارد و ساده‌لوحی است اگر تصور کنیم که این گفت‌وگو قابل تحقق است چرا که امکان گفت‌وگو با چنین تمدنی که به این نقطه رسیده وجود ندارد.

پناهیان با تاکید بر اینکه ما به جنگ بین تمدن‌ها نیز معتقد نیستیم، تصریح کرد: چرا که تمدن حق خود را نشان می‌دهد و تمدن باطل مضمحل می‌شود و نیازی به نبرد ندارد لذا ما با تمدن غرب کاری نداریم و حتی یک موشک زمین به زمین، تبلیغی و فکری به تمدن غرب شلیک نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک ریال برای روشنگری مردم اروپا شاید هزینه نکرده باشد افزود: رایزن‌های فرهنگی ما فقط ادبیات فارسی به آنها یاد دادند و چنین کاری در توان و همت ما نیست لذا نبرد و جنگ سردی بین ما و آنها وجود ندارد؛ جز یک مرگ بر آمریکا که بعد از نماز سر می‌دهیم چه جنگ سردی علیه آنها راه انداخته‌ایم؟ آنها می‌خواهند نبرد بین تمدن‌ها را راه بیندازند که بمانند و از یک طرف ۱۱ سپتامبر را به ما نسبت می‌دهند و از طرف دیگر جرثقیل را بر خلاف حرکت باد می‌اندازند و می‌بینیم افرادی که در آن ماجرا سالم ماندند جنازه‌های آنها در کاورها جزو اموات به خانواده‌هایشان تحویل می‌دهند. برای اینکه بگویند جنگ بین تمدن‌ها شکل گرفته است.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اظهارات بوش بعد از ۱۱ سپتامبر گفت: جرج بوش بعد از ۱۱ سپتامبر رسما گفت که جنگ صلیبی باید به راه بیفتد بنابراین جنگ بین تمدن‌ها دروغ است. ما با تمدنی که مضمحل و از درون پوسیده شده چکار داریم که بجنگیم؛ غربی‌ها ادعا می‌کنند که ما آنها را مضمحل کردیم در حالیکه جامعه‌ای که خانواده آن متلاشی شده اگر تمدنش را رها کنید خود به خود از بین می‌رود. آنها اگر از درون هم نپوسیده بودند ما نمی‌توانستیم آنها را از بین ببریم.

پناهیان ادامه داد: آنها می‌خواهند جنگ را راه بیندازند تا بمانند یعنی از یک طرف تکفیری‌ها را ایجاد کرده و از طرف دیگر به بهانه بمباران تکفیری‌ها آثار باستانی عراق و شام و یمن و لیبی را نابود می‌کنند. جنگ وقتی رخ می‌دهد که بین دو قدرت باشد در حالیکه آنها قدرت نیستند؛ مگر ما غربی ها را تحریم کردیم که اینقدر فقیر در جامعه آنها وجود دارد؟ البته این موضوع ناشی از بی‌عرضگی ماست که راه چاره را به آنها نشان نداده‌ایم و نگفتیم که به نظام الهی روی آورید و الا آنها می‌پذیرفتند.

وی گفت: در نظام ولایی لازم نیست جامعه نظام شیعی یا اسلامی داشته باشد. حضرت امام خمینی (ره) به سران مسیحیت توصیه می‌کردند که شما باید امت مسیحی را نجات دهید. نظام ولایی یک حرکت عقلانی برای پر کردن خلاء و آسیب‌های وحشتناک دموکراسی است.

این کارشناس مسائل مذهبی با طرح این پرسش که چرا آل سعود و دشمنان اسلام باید مسلمانان را قتل عام کنند، افزود: آنها به دنبال جنگ بین تمدن‌ها هستند اما ما به دنبال چنین جنگی نیستیم. چرا ما باید علیه یک بیماری محتضر بجنگیم؟

پناهیان با اشاره به حادثه منا یادآور شد: اگر اداره سفر ۳ کیلومتری منا را به حجاج سپرده بودند صبح همان روز آنها با موبایل‌هایشان به هماهنگی با یکدیگر این سفر را به سهولت انجام می‌دادند. اگر مدیریت آن منطقه دست نیروهایی بود که شهر کوچکی را اداره می‌کردند، آنها بهتر از این خیابان‌کشی می‌کردند.

وی با اشاره به عدم امدادرسانی از سوی نیروهای آل سعود گفت: آنها حتی بعد از این واقعه جلوی امدادرسانی را گرفتند و اگر اجازه می‌دادند به کاروان‌ها در مسیر به حجاج خود آب‌رسانی کنند، این اتفاق نمی‌افتاد و کار پیچیده‌ای نبود.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به مواضع مقتدرانه برخی کشورهای اسلامی درباره فاجعه منا تاکید کرد: برخی سیاستمداران کشورهای اسلامی متقدرانه مقابل آنها ایستادند و امیدواریم سیاستمداران کشور ما نیز در این عرصه از خود نام نیکی برجای بگذارند. اگر وزیر امور خارجه عربستان به دیدار برخی وزرای خارجه کشورهای اسلامی برود حتما آنها او را نخواهند پذیرفت و برای خود ننگ می‌دانند ولی وقتی وزیر خارجه کشوری اسلامی به دیدار وزیر خارجه عربستان می‌رود و او نمی‌پذیرد آیا این ماجرا برای او ننگ نخواهد بود؟ آن هم در شرایطی که همه به این موضوع مشکوک هستند.

پناهیان یادآور شد: فاجعه منا ناشی از سوء تدبیر نبود و تا برنامه‌ریزی نشده باشد، این اتفاق به خودی خود رخ نمی‌دهد و با مختصری فیلم می‌توان حقیقت را جستجو کرد. بعدا مشخص خواهد شد که آل سعود برای اینکه مطمئن باشند این قتل عام صورت می‌گیرد، چه اقدامات ایضایی دیگری کردند.

وی با بیان اینکه چه زمانی جهان مسیحیت انگیزه دارد که با جهان اسلام در بیفتد، گفت: در فرانسه وقتی ایادی استکبار حادثه تروریستی را به نام اسلام رقم می‌زنند و تندروهای آنها اسلام را محکوم می‌کنند، خانم‌های خانه‌دار آنجا قرآن می‌خرند تا ببینند که اسلام چیست و همان ایام فروش قرآن در آنجا دو برابر می‌شود چون مردم انگیزه جنگیدن با تمدن اسلامی را ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آنها می‌خواهند جنگ مصنوعی راه بیندازند که رقیب خود را که در حال قدرت‌ گرفتن است تضعیف کنند لذا چنین جنایت‌هایی را انجام می‌دهند. بی‌شک حکام منحوس آل سعود به سرعت به بلای آسمانی دچار خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *