دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

افتتاح سامانه‌ای برای ثبت اموال مسئولان

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 446683
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح رسیدگی به اموال مسئولین در حال نهایی شدن است و طبق ماده اول سامانه الکترونیکی برای ثبت دارایی مسئولان راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی در نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسلیت به خانواده قربانیان منا اظهار داشت: حادثه منا براثر بی‌کفایتی مقامات سعودی بوجود آمد که این مسئله باعث وهن مسلمانان در دنیا شده است.

وی افزود: در حالی که خانه خدا باید امن ترین مکان باشد شاهد بوجود آمدن فجایعی دردناک در خانه خدا هستیم.

رضایی تصریح کرد: تقاضا داریم دولت و بخصوص وزیر بهداشت و وزیر امورخارجه قویا به وضعیت مجروحین و کشته شدگان در این حادثه رسیدگی کنند و همچنین به وضعیت مفقودین این حادثه رسیدگی شود تا خانواده‌های این عزیزان از وضعیت حجاج خود مطلع شوند و مسئولین نباید به دادن پیام و عرض تسلیت اکتفا کنند و باید سریعا به وضعیت خانواده‌های حادثه دیدگان رسیدگی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ابهامات درخصوص وقوع این حوادث اظهار کرد: در مورد این حادثه علل مختلفی بیان می‌شود اما حداقل ۲ دلیل برای وقوع این حادثه به نظر می‌رسد اول اینکه نیروهای آموزش دیده همه ساله مسئولیت تأمین امنیت زائران را به عهده داشتند اما این نیروها برای سرکوب مردم مظلوم یمن به این کشور فرستاده شده‌اند و در مقابل نیروهای بی تجربه مسئولیت اداره مراسم حج را به عهده گرفتند، علت دوم نیز ناهماهنگی نیروهای امنیتی با گارد سلطنتی است.

رضایی تصریح کرد: البته باید گفت علت به وقوع پیوستن این حادثه پس از بررسی‌های لازم اعلام خواهد شد و اکنون باید با تشکیل یک کمیته حقیقت یاب از کشورهای ایران، نیجریه و مصر که بیشترین آسیب را در این حادثه دیدند بوجود آید تا ابعاد این حادثه مشخص شود.

رضایی در بخش دیگر از اظهاراتش با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: پژوهشگران و دانشمندان کشور باید به ابعاد دفاع مقدس بپردازند تا از این فرصت بسیار ارزشمند استفاده کنند، همچنین یاد شهدای ارتش، سپاه و دیگر شهدای دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد جلسه امروز مجمع بیان کرد: طرح رسیدگی به اموال مسئولین در حال نهایی شدن است و احتمالا تا دو سه جلسه دیگر از مجمع خواهد گذشت.

رضایی در ادامه افزود: در اولین ماده این طرح تصویب و مقرر شده با ایجاد یک سامانه الکترونیکی مسئولین اموال و دارایی‌های خانواده و فرزندان خود را در آن سامانه ثبت کنند و بحث اموال مسئولین پس از این به خود اظهاری تبدیل خواهد شد.

وی افزود: تصویب طرح رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولین در بهبود شاخص‌های مبارزه با فساد موثر خواهد بود و پس از آن در مورد اموال مسئولین نگرانی وجود نخواهد داشت.

رضایی با اشاره به رسیدگی به قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: به طرح مفاسد اقتصادی نیز خواهیم پرداخت که احتمالا تا پایان آذرماه به تصویب مجمع خواهد رسید.

رضایی درخصوص تشکیل ستاد فراقوه‌ای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این ستاد باید درخود دولت تشکیل شود و البته رسیدگی به اقتصاد مقاومتی نیازمند یک اقدام عملی موثر است تا در اقتصاد کشور این مسئله اجرایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *