دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

شرط‌ ایران‌ برای تولید مشترک خودرو با رنو

سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 446039
معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت از برگزاری جلسه‌ای با حضور وزرای بازرگانی و صنعت فرانسه و ایران و مدیران چند شرکت فرانسوی خبر داد و گفت: در این جلسه تأکید کردیم که در تولید مشترک خودرو باید کیفیت، طراحی و خدمات مناسب مدنظر فرانسوی‌ها قرار گیرد.
به گزارش جهان، محسن صالحی‌نیا در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید رنو ساندرو در شرکت پارس خودرو در پاسخ به سؤال فارس که پرسید، طبق اعلام شرکت رنوپارس، میزان داخلی‌سازی ساندرو در مرحله اول ۳۴ درصد پیش‌بینی شده است، درحالی که طبق مصوبه وزارت صنعت این میزان باید ۴۰ درصد باشد، توضیح شما در این مورد چیست؟ اظهار داشت: در مرحله اول، میزان داخلی‌سازی این خودرو ۳۵ درصد به من اعلام شده بود و این قول را داده‌اند که طی دو ماه آینده میزان داخلی‌سازی به ۴۱ درصد برسد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است میزان داخلی‌سازی ساندرو طی یک سال آینده به بیش از ۶۵ درصد و بعد از آن نیز به ۸۰ درصد برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه ضمانتی برای اجرای این مسئله وجود دارد، گفت: با توجه به پیش‌نویس قراردادهای قطعه‌سازان، این مسئله محقق خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به سفر وزیر بازرگانی فرانسه و مدیران چند شرکت فرانسوی به ایران، گفت: جلسه‌ای با حضور وزیر بازرگانی فرانسه، مدیران شرکت‌های فرانسوی و نعمت‌زاده وزیر صنعت برگزار شد که در این جلسه در مورد همکاری‌های مشترک بین ایران و فرانسه در بخش‌های پتروشیمی، غذایی، خودرو، ریلی و هوایی بحث شد.

صالحی‌نیا با بیان اینکه در این جلسه بحثی درمورد توافق با شرکت‌های خودروساز صورت نگرفت، افزود: در جلسه با فرانسوی‌ها بر لزوم تولید خودرو متناسب با کیفیت و طراحی مورد رضایت مردم بحث کردیم و بر این مسئله تأکید شد که خودروهای تولیدی با استفاده از پلت‌فرم‌های روز و براساس استانداردهای ایمنی عرضه شوند و علاوه بر این محدوده قیمتی و شرایط خدمات پس از فروش مناسب مدنظر قرار بگیرد و امکانات صادرات خودرو در شبکه فروش نیز فراهم باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع پرداخت خسارت از سوی پژو به ایران نیز در این جلسه مطرح شد، گفت: در این جلسه بر ایجاد رضایت برای مردم به‌عنوان شرط همکاری با فرانسوی‌ها تأکید کردیم.

خبرنگار فارس پرسید: طبق گفته‌های شما مذاکره با خودروسازان خارجی در صورت لغو تحریم‌ها به قرارداد تبدیل خواهد شد، آیا قرار است بازار ایران بدون شرط و شروط در اختیار خارجی‌ها قرار گیرد؟ اظهار داشت: مگر شما شک دارید که تحریم‌ها برطرف می‌شوند؟

وی تأکید کرد: قرارداد تولید ساندرو از ۱.۵ سال قبل تنظیم شده و قابل تغییر است.

معاون وزیر صنعت در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر صنعت خودرو ایران در رده شانزدهم جهان قرار دارد، گفت: هدف‌گذاری ما دستیابی به رتبه یازدهم است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا همکاری با خودروسازان خارجی باعث کاهش قیمت خودرو خواهد شد؟ نیز گفت: قیمت خودرو تابع شرایط تولید است و عواملی مانند تأمین مواد اولیه و قطعات، ملزومات مصرفی، نیروی انسانی و انرژی است.

وی تصریح کرد: هیچ‌کدام از بنگاه‌های تولیدی نمی‌توانند خارج از عوامل تولید نسبت به تعیین قیمت اقدام کنند و سطح قیمتی خودرو براساس سطح قیمتی نهاده‌ها و ملزومات تولید تعیین می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *