سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

بی‌بی‌سی از صهیونیست‌ها عذرخواهی کرد

دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 445686
بی‌بی‌سی به دلیل استفاده از یک کاریکاتور موسیقی‌دان صهیونیست در یکی از برنامه‌هایش، مجبور به عذرخواهی شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بی‌بی‌سی در پی استفاده از کاریکاتور لئوپولد آئویر موسیقی‌دان و ویولونیست صهیونیست در یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های سال خود، مجبور به عذرخواهی شد.

روزنامه اسراییل نشنال نیوز از این کاریکاتور با عنوان «مشمئز کننده و ضد یهودی» یاد کرده و نوشت که دلیل این اقدام بی‌بی‌سی مشخص نیست.

به گزارش این روزنامه، مخاطبان وحشت زده که این کاریکاتور را در برنامه رسمی کنسرت ویولن چایکوفسکی مشاهده کردند؛ با تماس‌های مکرر با بی‌بی‌سی، ضمن شکایت از این مسئله خواستار عذرخواهی شدند.




سخنگوی بی‌بی‌سی در بیانیه ای گفت «ما از تعداد زیادی کاریکاتور در برنامه‌های کنسرت خود استفاده می‌کنیم و یک تصویر هم از لئوپولد آئویر می‌خواستیم.»

وی ضمن غیر عامدانه خواندن این مسئله از «هرکسی که به او توهین شد» عذرخواهی کرد.

در حالی که هر روزه کاریکاتورهای مختلفی از پیامبر اسلام(ص) و با موضوعات ضد اسلامی در مجلات و نشریات مختلف غربی مانند شارلی ابدو به چاپ می‌رسد و طرفداران آزادی بیان در این باره سکوت کرده‌اند؛ کاریکاتوری نه چندان مشکل‌دار مورد اعتراض صهیونیست قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *