شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

هشدار حماس درباره خطرات یک طرح مصری

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 445667
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضمن مخالفت با طرح مصر برای ایجاد کانال آبی در مرز نوار غزه، نسبت به خطرات و پیامدهای آن هشدار داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان خبرداد: سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که طرح مصر برای ایجاد کانال آبی در مرز نوار غزه خطر بزرگی برای آبهای زیرزمینی و تهدیدی برای تعداد زیادی از خانه های واقع در بخش فلسطینی است.

وی اظهار داشت حماس تماس های رسمی با قاهره برای متوقف کردن این طرح برقرار کرده است و امیدوار هستیم که قاهره به این درخواست حماس پاسخ دهد.

ابوزهری همچنین موضع محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که پیش از این رسما اذعان کرده بود که وی به مسئولان مصری برای اجرای این طرح توصیه کرده بود، محکوم کرد و گفت که این نیز دلیل دیگری بر ایفای نقش عباس برای محاصره غزه است.

مسئولان مصر از چند روز پیش پمپاژ آب شور از دریای مدیترانه به داخل استخرهای آب که در امتداد نوار مرزی با غزه ایجاد کرده اند، آغاز نمودند.

مسئولان مصر اعلام کرده اند که هدف از اجرای این طرح نابودی کامل تونل هایی است که فلسطینیان در امتداد مرز نوار غزه ایجاد کرده اند.

از سوی دیگر فهمی هویدی اندیشمند مصری تاکید کرد که اقدام ارتش مصر به ایجاد کانال آبی میان این کشور و نوار غزه خطری راهبردی و سیاسی برای طرفین به شمار می رود.

وی افزود: بی تردید خطر ناشی از ایجاد این کانال بر موضع مصر در قبال آرمان فلسطین تاثیر منفی می گذارد.

فهمی خاطرنشان کرد: نقش مصر در قبال آرمان فلسطین با اینگونه اقدامات خطرناک همخوانی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *