يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

اعلام شرط حذف تحریم های سازمان ملل

چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 444867
یک مقام ارشد سازمان ملل تأکید کرد که تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش مربوط به اجرای توافق هسته‌ای را به سازمان ملل ارسال نکند، لغو نخواهد شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اسپاتنیک خبر داد، "رومن مارچیسی" رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه در سخنانی تصریح کرد: تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تا زمانی به قوت خود باقی خواهد بود که گزارش مربوط به اجرای توافق هسته‌ای از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی به سازمان ملل ارائه شود.

در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل، رومن مارچیسی نماینده دائم اسپانیا در سازمان ملل گزارش کمیته تحریم‌ها در خصوص انطباق با قطعنامه‌های شورای امنیت را ارائه کرده است. این گزارش شامل ۳ ماه اخیر می‌شود و نخستین گزارش این کمیته پس از دستیابی ایران و قدرت‌های جهانی به توافق هسته‌ای در ماه جولای به شمار می‌رود.

مارچیسی در ادامه افزود: در خلال دوران گذار کنونی، تا زمانی که شورای امنیت گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را دریافت کند که در آن آژانس تأیید نماید که ایران اقدامات مربوط به قطعنامه ۲۲۳۱ را انجام داده، من باید بر این مسئله تأکید کنم که تحریم‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل، به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی اظهار کرد: کمیته تحریم‌های شورای امنیت به‌طور کامل بر اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند است و حاضر به ارائه راهنمایی و کمک به کشورهای عضو در صورت تقاضای آنهاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *