شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

تاکید اوباما براهمیت آژانس در راستی‌آزمایی

دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 444539
رئیس جمهوری آمریکا در پیامی خطاب به نشست عمومی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر نقش بسیار مهم کلیدی آژانس در رژیم راستی‌آزمایی برجام تأکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا بیانیه‌ای را در پنجاه و نهمین نشست عمومی شروای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت کرد که شامل پیام باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به این نشست بود.

در پیام باراک اوباما به این نشست که مونیز قرائت کرد آمده است: امسال مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) میان گروه ۱+۵ و ایران به نتیجه رسید و ما بار دیگر نشان دادیم که می‌توان مسایل دشوار عدم اشاعه را به طور دیپلماتیک حل و فصل کنیم. براساس توافق موقت که زمینه را برای برگزاری مذاکرات فراگیر طی دو سال گذشته فراهم کرد، آژانس نقشی کلیدی در ایجاد اعتماد لازم برای تکمیل توافق دراز مدت از طریق راستی آزمایی پاییبندی ایران به تعهدات هسته ای خود ایفا کرد. نقش آژانس در رژیم راستی‌‌آزمایی که در برجام تدوین شده است بسیار مهم و کلیدی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *