دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

حمله اسراییل‌ به نمازگزاران مسجدالاقصی

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 444215
منابع فلسطینی از یورش نیروهای اشغالگر به صحن‌های مسجد‌الاقصی و حمله آنها به سمت نمازگزاران فلسطینی خبر دادند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رسانه‌های فلسطین خبر داد، نیروهای اشغالگر با یورش به مسجد‌الاقصی به سمت نمازگزاران فلسطینی در صحن‌های این مسجد گلوله پلاستیکی شلیک کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین دروازه‌های مسجد‌الاقصی را بستند.

مسئولان رژیم اشغالگر از شب گذشته ورود مردان به مسجد‌الاقصی را ممنوع کردند و تنها به نمازگزارانی اجازه ورود دادند که کارت‌های شناسایی خود را به نیروهای اشغالگر تحویل دادند.

زخمی شدن دستکم ۱۰ فلسطینی در حمله نیروهای اشغالگر

منابع خبری گزارش دادند که نیروهای اشغالگر صبح امروز یکشنبه با یورش به صحن‌های مسجد الاقصی وحمله به سمت حاضرین در آن دستکم ۱۰ فلسطینی را زخمی کردند.

نیروهای اشغالگر صبح امروز با یورش به مسجد الاقصی به پشت بام مصلای قبلی رفته و از آنجا به سمت نمازگزاران حاضر در صحن های مسجد الاقصی گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که صهیونیست ها بخشی از مصلای قبلی را آتش زده‌اند.

در همین رابطه نمازگزاران حاضر در مسجد الاقصی با مشاهده یورش صهیونیست‌ها به این مسجد و اقدام نیروهای اشغالگر مبنی بر بستن دروازه های مسجد الاقصی شعار «ای مسجد الاقصی جانم فدای تو» را سر دادند.

بر پایه این گزارش، نیروهای اشغالگر صبح امروز به رهبری «اوری اریئیل» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.

شاهدان عینی گفتند که تعداد زیادی از نیروهای ارتش و پلیس رژیم اشغالگر از طریق باب السلسله و المغاربه وارد مسجد الاقصی شده و به سمت نمازگزاران بمب صوتی و گلوله پلاستیکی شلیک کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین نمازگزاران را در داخل مسجد قبلی محاصره کرده و درهای این مسجد را با زنجیر بسته و ستون های آهنی در پشت آن قرار دادند.

از سوی دیگر گروه‌های افراطی و سازمان‌های حامی معبد کذایی طی فراخوانی صهیونیست‌ها را به یورش گسترده به مسجد‌الاقصی دعوت کردند.

در همین رابطه مرکز «قدسنا» هشدار داد که حین یورش صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی این مسجد از نگهبانان و کارکنان آن خالی می‌شود تا صهیونیست‌ها مراسم تلمودی را برگزار کنند.

مسجد‌الاقصی از چند هفته پیش شاهد افزایش تجاوزات نیروهای اشغالگر علیه تحصن‌کنندگان در مسجد‌الاقصی و نگهبانان آن در راستای اجرای طرح تقسیم‌بندی زمانی این مسجد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *