سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

دومین شانس طلا در انتظار کشتی ایران

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 444102
نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان با پیروزی مقتدرانه در مرحله نیمه‌نهایی گام به دیدار نهایی گذاشت تا برای کسب مدال طلا مبارزه کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در ادامه مسابقات چهار وزن سوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ساعت ۲۱:۳۰ شب گذشته (شنبه) به وقت ایران در شهر لاس وگاس آمریکا آغاز شده است، حسن یزدانی نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کرد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۳۳ کشتی‌گیر روی باسکول رفته‌اند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۶ بر ۴ (ضربه فنی) مقابل یانگ هو جانگ از کره‌جنوبی به پیروزی رسید و راهی دور سوم شد. وی در دور سوم هم با نتیجه ۶ بر یک (ضربه فنی)‌ میروسلاو کایروف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۴ اروپا از بلغارستان را شکست و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

یزدانی در این مرحله نیز با ضربه فنی داوید تلاشادزه از گرجستان را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر ۴ جیمز گرین از آمریکا را مغلوب کرد و جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کرد تا در روز سوم ۲ مدال طلا در انتظار ایران باشد.

یزدانی برای کسب مدال طلا در فینال با ماگومدرسول گاجی ماگومدوف از روسیه مبارزه خواهد کرد.

پیش از این حسن رحیمی با حضور در فینال وزن ۵۷ کیلو‌گرم چهارمین سهمیه المپیک را برای کشتی آزاد ایران به ارمغان آورده بود و برای کسب مدال طلا مبارزه خواهد کرد. سید احمد محمدی در ۶۵، علیرضا کریمی در ۸۶ و عباس طحان در ۹۷ نیز در روز‌های گذشته برای ایران ۳ سهمیه دیگر کسب کرده بودند. محمدی و کریمی صاحب مدال برنز شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *