دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

درخواست وزیر کار از روحانی

شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب: 444074
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از رئیس جمهور خواستاریم باور به تعاون را در بدنه دولت بیش از امروز تأکید کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی ربیعی با حضور در همایش دیدار تعاونگران با رئیس جمهور با بیان اینکه هر نظام اقتصادی باید کارآمدی لازم را داشته باشد، گفت: تعاون یک نظام اقتصادی است که اهداف بلندی مانند ایجاد اشتغال پایدار، توزیع عادلانه ثروت، فقرزدایی و جمع آوری سرمایه‌های خرد را به همراه دارد.

وی با تأکید بر ایجاد اشتغال پایدار از بستر تعاون افزود: خودیاری رسانی، دموکراسی، انصاف، ارزش اخلاقی مثبت، صداقت و مسئولیت اجتماعی از خصایص مفیدی است که در این بخش نمود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارزش بخش تعاون را در دو مقوله اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: تجارب جهانی بیانگر نقش مهم تعاون در زمینه اقتصاد است. شاید کشور ما در بخش تعاون به موفقیت دست نیافته باشد اما کشورهای دیگر در زمینه تعاون موفقیت‌های بسیاری به دست آوردند.

وی با اشاره به اسناد بالادستی در بخش تعاون، ادامه داد: از رئیس جمهور خواستاریم باور به تعاون را در بدنه دولت بیش از امروز تأکید کنند. در برنامه پنجم توسعه رسیدن به سهم ۲۵ درصدی بیان شده بود که شاید در شرایط رکود اقتصادی رسیدن به این سهم نوعی بلندپروازی تلقی می‌شد اما اکنون با توجه به موفقیت‌های دولت تدبیر پیش بینی تحقق بخشی از این سهم امکان پذیر است.

ربیعی با تأکید براینکه امروز اتاق تعاون به صورت مستمر برای ارتقای بخش تلاش می‌کند، گفت: از دولت می‌خواهیم در برنامه ششم تمام اسنادی را که در برنامه پنجم وجود داشت نگه دارد و مطمئنیم با تکیه بر اسناد موجود و وزن تعاون که سهام عدالت است می‌توانیم مسیری راهگشا برای تقویت و ارتقای سهم تعاون بیابیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *