دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی:

وزارت ارشاد تنها برای یک قوم نیست

چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 443578
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه امروز وزارت ارشاد در حالت برزخی قرار دارد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در شهر قم استقرار یابد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حالت برزخی قرار دارد، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با حوزه‌های علمیه در ارتباط باشد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رابط بین مردم و حوزه‌های علمیه است از همین رو باید این وزارتخانه در استان قم باشد تا در کنار مرجعیت و روحانیت فعالیت کند تا از بسیاری از مسائل در امان بماند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مسائل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از قم به دیگر استان‌ها منتقل شود، گفت: فعالیت‌های این وزارتخانه گسترده بوده و تنها برای یک قوم نیست.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: از آنجایی که امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم نیست باید سعی در برقراری ارتباط بیشتر با حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای یک موقعیت بالا در جامعه است، گفت: این وزارتخانه در جامعه دارای اهمیت بسیار زیادی است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مراجع تقلید امروز می‌توانند همچون سنگری محافظ برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، اگر ارتباط لازم میان این دو برقرار شود به طور قطع جلوی بسیاری از مسائل گرفته خواهد شد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی بیان کرد: امروز مردم توانایی هضم بسیاری از مسائل را ندارند اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع تقلید در ارتباط باشد جلوی برخی از مسائل گرفته خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *