دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲

خیانتی که ایرانی‌ها فراموش نکرده‌اند

سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 443216
«برای مقابله با کشور ایران، دستکم به پانصدهزار سرباز آمریکایی طی ۱۰ سال زمان نیاز است؛ کشوری که چهار برابر از عراق بزرگتر بوده، جمعیتش دو برابر عراق است و ملتی بسیار متحدتر دارد».
به گزارش جهان به نقل از جام‌نیوز، پایگاه آمریکایی دیسپچ (Dispatch) ایرانی‎‌ها را "ملتی متحد" خواند و با اشاره به خطرات و دشواری های جنگ با ایران نوشت: آمریکا و جهان به توافق هسته ای با ایران نیاز دارند.

این پایگاه آمریکایی در ابتدای نوشتار خود از سناتور "شرود براون" از ایالت اوهایو به علت "حمایت از توافق هسته ای با ایران" تشکر کرده و آورده است: نقش رهبری که آمریکا در جهان بازی می کند باید منعکس کننده مسیری باشد که در آن بتوان نیازهای همه کشورها را مدنظر گرفت.

دیسپچ افزود: توافق ۱+۵ با ایران، تنها مسیری است که این ویژگی را دربر دارد و می توان با آن به نیازهای تمامی کشورها رسید.

در ادامه این یادداشت به حمایت دانشمندان هسته ای از توافق ایران و ۱+۵ اشاره شده و آمده است: ۲۹ دانشمند هسته ای نامه ای را امضاء کرده اند که می گوید، برای ایران بسیار مشکل خواهد بود که بتواند درکنار چنین توافقی، برنامه مخفی ساخت سلاح هسته ای راه اندازی کند.

دیسپچ نوشت: طبق این توافق، جامع ترین برنامه نظارت بر برنامه هسته ای ایران که تاکنون وجود نداشته، اعمال خواهد شد. ما به این برنامه نظارتی نیاز داریم و این درشرایطی است که نظام سیاسی فعلی ایران با ریاست جمهوری حسن روحانی، نسبت به کسانی که پیش از وی بودند نسبتا معتدل تر است.

این پایگاه آمریکایی افزود: این توافق هسته ای، موجب حمایت از روش روحانی می شود که آینده باثبات تری را برای غرب رغم خواهد زد. جایگزین این توافق به احتمال قریب به یقین، چیزی نیست جز کشاندن پای ما به یک "رویارویی نظامی".

دیسچ ادامه داد: برای مقابله با کشور ایران، دستکم به ۵۰۰.۰۰۰ سرباز آمریکایی طی ۱۰ سال زمان نیاز است؛ کشوری که چهاربرابر از عراق بزرگتر بوده، جمعیتش دوبرابر عراق است و ملتی بسیار متحدتر دارد.

در پایان این گزارش آمده است: ایرانی ها هنوز به یاد دارند که ما در سال ۱۹۵۳ [میلادی] چگونه برای کنار زدن رئیس جمهور این کشور که در روندی دموکراتیک انتخاب شده بود، توطئه و همدستی کردیم. تنها هدف هم این بود که یک رژیم سرکوبگر که طبق منافع غرب عمل می کند را به جای وی بر سر کار بیاوریم.

هیچ چیز برای پیش رفتن دربرابر ایران، آسان نیست اما ما باید رهبری را از خود به جهان نشان دهیم که منافع چندجانبه را در نظر گرفته و گزینه نظامی را به عنوان آخرین گزینه نگه می دارد و توافق هسته ای، همان چیزی است که گزینه نظامی را به عنوان آخرین گزینه نگه خواهد داشت.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *