دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

پیش‌بینی وزارت‌ آمریکایی از نیاز ایران به گندم

دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 443162
وزارت کشاورزی آمریکا با اشاره به افزایش ۱ میلیون تنی تولید گندم ایران در سال جاری پیش بینی کرد واردات گندم ایران در این سال به ۲.۵ میلیون تن برسد که نسبت به سال قبل کاهش قابل توجهی خواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اداره آمار وزارت کشاورزی آمریکا در جدیدترین گزارش منتشر شده، پیش بینی خود از رقم واردات گندم ایران در سال جاری را اصلاح کرده است.

این نهاد که در گزارش ماه پیش خود پیش بینی کرده بود ایران در سال جاری ۴.۵ میلیون تن گندم وارد کند در گزارش جدید این رقم را به ۲.۵ میلیون تن کاهش داده است.

بر این اساس واردات گندم ایران در سال جاری نسبت به سال قبل کاهش قابل توجهی خواهد داشت. ایران در سال گذشته ۵.۲ میلیون تن گندم وارد کرده بود.

در حالی وزارت کشاورزی آمریکا پیش بینی کرده است ایران امسال ۲.۵ میلیون تن گندم وارد کند که علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرده است ایران در سال جاری نیازی به واردات گندم نخواهد داشت.

اداره آمار وزارت کشاورزی آمریکا در ادامه گزارش خود میزان تولید گندم ایران در سال زراعی جاری را ۱۴ میلیون تن برآورد کرده که نسبت به تولید ۱۳ میلیون تنی سال قبل یک میلیون تن افزایش داشته است.

با این حال ذخایر گندم ایران در سال جاری نسبت به سال قبل ۱.۵ میلیون تن کاهش پیدا می کند و به ۶.۳ میلیون تن خواهد رسید. ذخایر گندم ایران در پایان سال گذشته ۷.۸ میلیون تن برآورد شده است.

بر اساس این گزارش همچنین پیش بینی شده است واردات برنج ایران در سال جاری ۱۰۰ هزار تن کاهش یابد و به ۱.۶ میلیون تن برسد. ایران در سال قبل ۱.۷ میلیون تن برنج وارد کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *