پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
از سوی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

اعتراض به سیاسی کاری در مدیریت بحران

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 441829
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: این لایحه دارای اشکالات اساسی و نگاه های سیاسی است که درصدد است مدیریت بحران در تهران را از شهرداری به استانداری واگذار کند.
گروه جامعه جهان نيوز - سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست تخصصی بررسی لایحه مدیریت بحران که با حضور کارشناسان و مدیران حوزه بحران در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد گفت : این لایحه دارای اشکالات اساسی و نگاه های سیاسی است که درصدد است مدیریت بحران در تهران را از شهرداری به استانداری واگذار کند که این کار صحیح نیست و سیاسی است.

هاشمی ارائه این لایحه را برگشت به عقب در مدیریت بحران کشور دانست و افزود : تصویب این لایحه تکرار راه حل های ناکام گذشته است .

دکتر سید مهدی هاشمی گفت : این لایحه قرار بود در پایان سال ۱۳۹۲ در راستای اصلاح ضعف ها و دائمی شدن سازمان مدیریت بحران کشور به مجلس ارائه شود که اینطور نشد و مجلس مجبور شد تا پایان سال ۱۳۹۳ ارائه آن را تمدید نماید ولی متاسفانه این بار هم ارائه ی لایحه مدیریت بحران شکور از سوی دولت به مجلس روی نداد .


نگرانی از بازگشت به تجربه مدیریت حوادث وزارت کشور در این لایحه وجود دارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه لایحه مدیریت بحران کشور در دو ماه گذشته به مجلس شورای اسلامی گفت : ارائه این لایحه تکرار راه حل های ناکام گذشته و بازگشت به وضعیت مدیریت بحران در ۶ سال گذشته است که در واقع مدیریت حوادث در وزارت کشور فعالیت می کرد.

وی افزود : مجلس به این لایحه اشکالات جدی وارد می داند .


۹۰ درصد سکونتگاه های کشور در معرض حوادث طبیعی

دکتر سید مهدی هاشمی با توجه به قرار گرفتن ۹۰ درصد سکونت گاه های مردم در معرض بلایای طبیعی گفت : از این میزان ۷۰ درصد در معرض خطر وقوع زلزله هستند که باید در این لایحه اقدامات و تصمیمات اساسی و دقیقی گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به طولانی شدن ارائه لایحه سازمان مدیریت بحران کشور به مجلس گفت : سازمان مدیریت بحران کشور هم اکنون به صورت غیر قانونی فعالیت می نماید.


بودجه پول تو جیبی به درد این سازمان نمی خورد

دکتر سید مهدی هاشمی در خصوص بودجه سازمان مدیریت بحران نیز افزود : متاسفانه بودجه این سازمان به صورت پول توجیبی اختصاص داده شده است و عموما صرف موارد دیگر شده است .

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان مصاحبه خود تاکید کرد : به هر شکل ساختار سازمان مدیریت بحران کشور باید ساختار مقتدر و محکمی باشد که در زمان لازم بتواند تبعیت پذیری سایر دستگاه های اجرایی را داشته باشد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *