يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد:

ردتوافق‌هسته‌ای آمریکا را محدود می‌کند

پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 441101
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در یادداشتی بار دیگر تأکید کرد رد سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ که واشنگتن تنها یکی از طرفین امضاکننده آن است به معنای انزوای این کشور در جهان خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری فارس، سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل روز پنج‌شنبه با انتشار یادداشتی در پایگاه «پولیتیکو» به نمایندگان کنگره نسبت به تبعات رد توافق هسته‌ای هشدار داده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با به سوالاتی که نمایندگان این کنگره در این روزها از مقامات دولت آمریکا درباره جزئیات سند «برجام» می‌پرسند می‌نویسد: «در حالی که رایزنی‌های ما به مکاشفه در باب جزئیات خود توافق می‌پردازند، زمان کمتری صرف نحوه اثرگذاری این توافق بر سیاست خارجی آمریکا در موضوعاتی فراتر از برنامه هسته‌ای ایران می‌شود.»

«پاور» سپس با تأکید بر اینکه در مقام نمایندگی کشورش در سازمان ملل هر روز با دیپلمات‌های خارجی کشورهای دیگر تعامل می‌کند، رد توافق هسته‌‌ای در کنگره آمریکا را اقدامی دانسته که توانمند واشنگتن برای دستیابی به سایر اهداف سیاست خارجی‌اش را تضعیف می‌کند.

او می‌نویسد: «اعتقاد من به عنوان فردی در جایگاه فعلی این است که رد این توافق توانایی ما برای دست‌یابی به اهداف گسترده‌تر سیاست خارجی‌مان را محدود می‌کند - اهدافی که بیشتر آنها به بسیج ائتلاف‌های گسترده بین‌المللی نیاز دارد.»

«پاور» در ادامه به سه دلیل برای توضیح گزاره مطرح شده در بالا اشاره کرده است. فاصله گرفتن از سایر کشورهای شریک در انعقاد توافق هسته‌ای، تضعیف توانمندی‌های واشنگتن برای اعمال تحریم‌های چند جانبه علیه ایران و ایجاد اشکال در تشکیل ائتلاف‌های بین‌المللی برای پیشبرد سایر اهداف سیاست خارجی آمریکا، سه عاملی هستند که او در همین راستا به آنها اشاره می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *