دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

"بدون اسد حذف داعش ممکن نیست"

پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 440983
یک سیاستمدار فرانسوی می‌گوید کشورهای غربی بدون کمک بشار اسد نمی‌توانند به گروه تروریستی داعش غلبه کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «نیکلاس داپون آیگنان»، رئیس حزب «نئو گل» فرانسه (طرفداران ژنرال دوگل) در مصاحبه با یک نشریه فرانسوی بر لزوم دست کشیدن کشورهای غربی از جمله فرانسه ار سیاست‌های براندازانه علیه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه تأکید و تصریح کرد سیاست‌های فعلی به موفقیتی در غلبه با گروه تروریستی داعش دست نخواهند یافت.

به گزارش اسپوتنیک، او در مصاحبه با نشریه فرانسوی «لا پوینت» با انتقاد از موضع دولت کشورش در قبال تحولات سوریه تأکید کرد وقت آن است که پاریس رویکرد تلاش برای براندازی دولت سوریه را کنار گذاشته و راهبردش را در قبال این کشور تغییر دهد.

او از سیاست کشورهای غربی برای براندازی دولت کشور لیبی انتقاد کرد و این سیاست را عامل ایجاد بحران‌هایی نظیر سیل مهاجرت‌ها به اروپا و اقدامات وحشی‌گرانه داعش در منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

«آیگنان» سپس گفت: «چرا باید یک اشتباه را بار دیگر تکرار کنیم؟ اگر اسد سقوط کند، لبنان فرو می‌پاشد و داعش قابل مهار نخواهد بود. اینها تازه غیر از بحران مهاجرتی است که ایجاد خواهد شد.»

او رویکرد دولت فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه درمنطقه را «ساده‌لوحانه» خواند و برای تأکید دوباره بر ضرورت تغییر آن گفت: «حمایت از معارضان به اصطلاح میانه‌رو سوریه به فاجعه منجر شده است- سلاح‌هایی که برای آنها ارسال شد، به دستان داعش افتاد.»

سیاستمدار فرانسوی در بخش دیگری از مصاحبه با «لاپوینت» همکاری با ایران را نیز از دیگر عوامل موثر در غلبه بر داعش عنوان کرد.

او گفت: «هر چه بیشتر دست روی دست بگذاریم، این سرطان، بیشتر رشد پیدا می‌کند. با این وجود، این کاری نیست که غرب به تنهایی از عهده آن بربیاید، چرا که این کار تنها مشکل را بدتر خواهد کرد. اما، آمریکایی‌ها، چنانکه از سیاست آشتی‌جویانه‌شان با ایران پیداست، این را سریعتر از فرانسوی‌ها فهمیدند.»

«آیگنان» ادامه داد: «به جای این روسپی‌گری سیاسی که از قطر و کشورهای خلیج (فارس) شاهد آن هستیم، تمام کشورهای عمده منطقه باید در این فرایند دخالت داشته باشند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *